Jump to content

kan jeg flytte startbatteriet over til forbruksbanken


nor star 290..

Recommended Posts

Hei

lurer på å flytte startbatteriet over til forbruksiden.

Har i dag 3stk agm batterier 1til start og resten til forbruk. Tenkte det beste var å flytte over det som har vært til start og kjøpe nytt startbatteri slik at jeg får mere strøm til forbruk. Kan det nye startbatteriet være syrebatteri eller må dette også være agm?

Har i dag skillediode på lading med motor og ladac lader med 2 utganger til landstrøm

Link to post
Share on other sites

Er tanken å da ha 4 batterier, 3 til forbruk og 1 til start?

Ja de bør være samme kvalitet slik at dersom du har lader med justeringsmuligheter, så slipper du velge hvilke batterier du skal være snillest mot siden agm og blysyre skal vistnok ha litt forskjellig volt.

Eg har gele til start og blysyre til forbruk. Hvilken lading slik geleklump skal ha aner eg ikkje. Så laderen står innstilt på "wet"(?)trur eg. Om det er bra veit eg ikkje. Eg veit ikkje kor lenge startbatteriet har stått der. Eg har bare hatt båten i 4 år og forrige eier hadde den 3 år.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...