Jump to content

NordWest 1100 skyssbåt som fritidsbåt?


Panthera46

Recommended Posts

Noen erfarne motorbåtentusisaster som har noen kommentarer til et slikt "prosjekt"?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33619181

Båten går som skyssbåt idag, men det er 6000 timer på den ene motoren (Caterpillar).

Synes båten er kjempefin!

 

Kommentarer ønskes til pris, overhaling eller andre fallgruber.... :-)

Link to post
Share on other sites

Heisann !

 

Syntes båten så pen ut utifra bildene!

 

Den synes noe "tungdreven" med hele 750 hk og "bare" 28 knop ved fullfres på en 37 foting !!

 

Disse Cat'ene er vel heller ikke å regne for drivstoffgjerrige maskiner !!

 

Nå skrives det at den har West Meka fast justerbare propeller. Det er kanskje muligheter for en oppjustering ??

 

Mye båt for 850.000,-

 

:sailing:

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Syntes båten så pen ut utifra bildene!

Ja - synes også den virka litt "tung" med så mye motor. Han oppga på spørsmål om forbruket 40-60 l /time ved marsjfart 20 knop,,,(avhengig av passasjerantall) er kanskje ikke så ille. Den ene motoren brukte en del smøreolje som han sa det - 6000 timers-karen.

Link to post
Share on other sites

Har akkurat vært å kikket på en i Arendal.. stor plass, men må til litt ombygging. Den er ganske mye billigere en den du nevner.. ryktene går om at prisen vil bli rundt 500 k..

var det en 1100, 37 fot? Er denne annonsert på nettet? Jeg skal ikke konkurrere med deg som kjøper - bare intr. i båttypen og prisleie - jeg har ingen bråhast - det har vært flere slike - men alle har vært "skyssbåter"-

Link to post
Share on other sites

Det er samme båt som du har på annonsen ja, samme motorer og. Den er nokså slitt invendig. trenger oppgraderinger i treverket. Jeg er ingen snekker, så velger å fokusere på Nw 900. Så du trenger ikke være redd for å sjekke mer om denne båten i arendal. :thumbsup: Den ligger ikke på Finn nå, de vurderer å legge den ut. Båten skal sertifiseres ganske snart.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg husker ikke gangtid på motorene, den ene motoren er byttet ut med en noe nyere brukt. Eieren heter Frode Sørensen, mener jeg. Jeg har imidlertid hatt mest kontakt med han som byttet den ene motoren. De var svært interesserte i å få båten ut på markedet.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...