sleipnern Startet 14.Mars.2012 Del på Facebook Startet 14.Mars.2012 Har dieselvarmer og defroster side om side, spekulerer på å koble dieselvarmer inn på sugesiden til defrostervifta. Med dette vil jeg trolig få mer varme og effekt på defrostern og samtidig få brukt dysene til den. Er det noe jeg må tenke på tro Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 Tror ikke alle plastdeler er beregnet for den mye høyere temperaturen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 Min båtgrossist solgte meg dyser for defroster til bruk på eber. Det gikk ikkje bra. Tåler ikkje varmen fra dieselvarmer. Skjøtestykker og gren smelter og faller fra kvarandre. Og vifta i defroster vil nok heller aldri overleve , trur eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 Kanskje en sirkulasjonspumpe på defrosterkretsen vil bedre på effekten. Den kan kobles sammen med defroster og vil starte sammen med defroster. Dette er en løsning jeg går for selv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 Låner denne tråden litt, skal gjøre noe lignende. Skal bruke PE rør i stedet for slanger fra defrosteren. Er litt usikker på om defrosteren klare å utvikle så mye varme at det kommer plast lukt fra rørene ut dysene. Sikkert ikke så behagelig i dårlig vær. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjellbonden Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 For PE rør anbefales en max temperatur på 45°C og de sveises ved 200°C, så jeg er skeptisk. Mer her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 de er da ikkje så dyre de slangene som er laget for formålet, og lette å jobbe med :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Ellida Svart 15.Mars.2012 Del på Facebook Svart 15.Mars.2012 Hei. Vil fraråde å koble varmluften fra dieselvarmeren inn på innsuget til defrosteren. Temperaturen på innsugsluften blir for høy og enkelte komponenter inni defrosteren begynner å smelte. Har selv forsøkt dette, hvor det var en tilførselsslange mellom dieselvarmeren og defrosteren på ca 4 meter. Viften inni defrosteren begynte å deformere seg, og opplagringen tok skade. Det hele ente med at defrosteren etter noen timers bruk til slutt sto blokk i stokk. Hvis en ønsker å kombinere dieselvarmer/defroster, så tror jeg det eneste er å koble dem sammen på utluften. Ellida Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 For PE rør anbefales en max temperatur på 45°C og de sveises ved 200°C, så jeg er skeptisk. Mer her. PE blir jo brukt som avløpsrør, å vi tømme stadig kokende vann ned i avløpet, så dette trur jeg gjelder for PE rør brukt i en konstruksjonssammenheng. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.