Jump to content

Koble dieselvarmer på defroster


sleipnern

Recommended Posts

Min båtgrossist solgte meg dyser for defroster til bruk på eber. Det gikk ikkje bra. Tåler ikkje varmen fra dieselvarmer. Skjøtestykker og gren smelter og faller fra kvarandre. Og vifta i defroster vil nok heller aldri overleve , trur eg.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Låner denne tråden litt, skal gjøre noe lignende.

Skal bruke PE rør i stedet for slanger fra defrosteren.

Er litt usikker på om defrosteren klare å utvikle så mye varme

at det kommer plast lukt fra rørene ut dysene. Sikkert ikke så behagelig i dårlig vær. :puke:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Vil fraråde å koble varmluften fra dieselvarmeren inn på innsuget til defrosteren.

Temperaturen på innsugsluften blir for høy og enkelte komponenter inni defrosteren begynner å smelte.

Har selv forsøkt dette, hvor det var en tilførselsslange mellom dieselvarmeren og defrosteren på ca 4 meter.

Viften inni defrosteren begynte å deformere seg, og opplagringen tok skade. Det hele ente med at

defrosteren etter noen timers bruk til slutt sto blokk i stokk.

Hvis en ønsker å kombinere dieselvarmer/defroster, så tror jeg det eneste er å koble dem sammen på utluften.

 

Ellida

Link to post
Share on other sites

For PE rør anbefales en max temperatur på 45°C og de sveises ved 200°C, så jeg er skeptisk.

Mer her.

PE blir jo brukt som avløpsrør, å vi tømme stadig kokende vann ned i avløpet, så dette trur jeg

gjelder for PE rør brukt i en konstruksjonssammenheng.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...