Jump to content

Erfaring med Windy 25 Mirage

64dc

Recommended Posts

Det kan nok hende, som du sier at kad 44 eller kad 300 er bedre, men for mitt budsjett nå og hva som er aktuelt så er det ikke ønskelig å betale så mye som disse båtene koster.

Jeg har kjøpt en Windy mirage med kad 32 og hadde håpet at noen her inne hadde brøvd denne båten med denne motor som evt kunne delt sine erfaringer.

Videre håper jeg at Windy er så pass seriøs og "kresen" at de ikke ønsker å motorisere en båt som ikke fungerer tilfredstillende i forhold til hva som kan forventes av en slik båt.

Gratulerer med ny windy båt, det er godt mulig den kunne vært motorisert litt større, men som du sier at budsjettet ikke er større, da er det ikke noe noe tema at du burde hatt større motor.. Jeg har selv en Tornado med 2 kad 32, og de er jeg kjempefornøyd med, windy båtene hat fantastisk kjørekomfort, gled deg og nyt sommeren. :thumbsup:

Takk for det Windyen,

Etter 90 motortimer forrige sesong i vår Yamarin 64 dc, (i regn tunge Bergen) har jeg klart å overbevise familien om at en oppgradering til Windy Mirage vil gi oss en helt annen båtopplevelse og muligens litt annen rekkevidde med tanke på å kunne møte litt sjø uten at vi må snu, slik som skjedde et par ganger i fjor.

Jeg håper at jeg får rett.... Har ikke prøvd båten enda da den fortsatt står på land.

Jeg har kjøpt en Windy mirage med kad 32 og hadde håpet at noen her inne hadde brøvd denne båten med denne motor som evt kunne delt sine erfaringer.

Jeg har en bekjent i Stockholm som har KAD 32 i sin Mirage 25. Jeg vil ikke si at båten er direkte undermotorisert, men at motoren ikke til fulle utnytter potensialet i skroget kan man vel si. Båten gjør greit 30 knop på maks med fire personer og diverse dilldall ombord, og marsjer pent, med et ubetydelig forbruk, på 24-25 knop.

Edit: Grattis med en av markedets beste daycruisere!

Redigert av Kaptein Båtløs (see edit history)

Takk for gratulasjoner. Jeg regnet med at dette skroget har mer potensiale enn hva kad32 vil kunne gi den, men båten vi har nå og som jeg håper snart blir solgt :) har toppfart på 41 knop. Jeg kan vel si at størsteparten av tiden er vårt fartsområde mellom 20-30 knop når familien er med. Frykten/usikkerheten har vell mer vært om jeg vil føle at det tar en evighet før vi kommer i plan og at halve sjøen ligger forran båten som en flodbølge. Jeg leste et sted at denne båten ikke har planingsterskel, kanskje noen kan bekrefte dette og om det vil være gjeldene for denne motoren også?!

Frykten/usikkerheten har vell mer vært om jeg vil føle at det tar en evighet før vi kommer i plan og at halve sjøen ligger forran båten som en flodbølge. Jeg leste et sted at denne båten ikke har planingsterskel, kanskje noen kan bekrefte dette og om det vil være gjeldene for denne motoren også?!

Det stemmer at båten har lite planingsterskel. Med tre personer i sofaen merker man at nesa peker litt mer opp enn vanlig før båten slipper vannet, men det er langt fra snakk om noe markant og plagsom planingsterskel allikevel, så den saken tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for.

Jeg pratet med en veldig erfaren Windy forhandler i dag og spurte om motor på Mirage. Han sa at han anbefalte KAD32 på denne båten fordi med større motor blir båten for tung i hekken i lav fart. Flott oppi plan med større motor, men vinglete i lav fart og høy planingsterskel pga vekta. Ulempen er at kad32 bråker litt mer. Både kompressorhvin og motorstøy slik kad 32 er kjent for

Innrømmer med glede at jeg tok feil. Tror dette blir bra basert på det forhandleren sier :thumbsup:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Takk for oppdatering Bitteliten.

Faktisk er det akkurat det svaret jeg fikk av båtforhandleren som formidlet salget av båten. Når denne båten får større motor blir den litt for tung i hekken ved lav fart, ergo er kad 32 en ok motorisering for denne båten. Uansett så gleder jeg meg veldig til å få båten. Den blir lastet ombord på lastebil i Oslo på tirsdag morgen og levert på sjøen hos meg i Bergen samme kveld.

Når det gjelder hard gange og litt støy fra kad32, så er det noe jeg får leve med. Jeg har hvertfall hørt at dette er en maskin det er mye mindre tull med en D-serien. Og uansett så syns jeg strengt tatt at nesten 1000.000.- for en ny 25 fot daycruiser er litt drøyt. Derfor er jeg meget fornøy med å ha funnet denne båten med den motor til halve prisen...

Denne maskinen har 107,7 timer på telleren og alt av vedlikehold og service er tatt hos autorisert verksted...

Nå har jeg solgt og levert fra meg min Yamarin 64DC og kjøpt "ny båt" alt fra fredag til fredag 7 dager. Hvem sier at båtmarkedet står stille???

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...