64dc Startet 16.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2012 Hei, Er det noen her inne som har erfaringer med Windy 25 Mirage og evt.med Kad 32. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 Motorboat Monthly har kåret den til best in class ever. Men jeg tror den blir undermotorisertmed kad 32 Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 16.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2012 Takk for svar, jeg håper ikke den blir for undermotorisert. Den er oppgitt til 33 knop på toppfart. Det ligger noen med D3 og D4 maskiner for salg, men disse motorene fra volvo tør jeg ikk eå satse på . Alt for mye negativ omtale på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 (redigert) kad 44 eller kad 300 er nok bedre idenne båten. Å ikke satse på D motor basert på nett diskusjoner kan jeg fortstå, dog er nettdiskusjoner langt fra den objektive sannhet. Om man skalbasere seg på inntrykket fra Baatplassen burdeVP vært konkurs for lenge siden... Redigert 17.Mars.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Det kan nok hende, som du sier at kad 44 eller kad 300 er bedre, men for mitt budsjett nå og hva som er aktuelt så er det ikke ønskelig å betale så mye som disse båtene koster. Jeg har kjøpt en Windy mirage med kad 32 og hadde håpet at noen her inne hadde brøvd denne båten med denne motor som evt kunne delt sine erfaringer. Videre håper jeg at Windy er så pass seriøs og "kresen" at de ikke ønsker å motorisere en båt som ikke fungerer tilfredstillende i forhold til hva som kan forventes av en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 karnsje du skulle sett på windy fra litt eldre årganger også feks Windy 8000 da får du en meget så flott båt med riktig motorisering til en rimelig båtpenge Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 De syns jeg dessverre ikke er noe fin. gammeldags innredning og design på skrog. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 det er jo en smaksstak så kan jo ikke krangle om det Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Gratulerer med ny windy båt, det er godt mulig den kunne vært motorisert litt større, men som du sier at budsjettet ikke er større, da er det ikke noe noe tema at du burde hatt større motor.. Jeg har selv en Tornado med 2 kad 32, og de er jeg kjempefornøyd med, windy båtene hat fantastisk kjørekomfort, gled deg og nyt sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Takk for det Windyen, Etter 90 motortimer forrige sesong i vår Yamarin 64 dc, (i regn tunge Bergen) har jeg klart å overbevise familien om at en oppgradering til Windy Mirage vil gi oss en helt annen båtopplevelse og muligens litt annen rekkevidde med tanke på å kunne møte litt sjø uten at vi må snu, slik som skjedde et par ganger i fjor. Jeg håper at jeg får rett.... Har ikke prøvd båten enda da den fortsatt står på land. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 (redigert) Jeg har kjøpt en Windy mirage med kad 32 og hadde håpet at noen her inne hadde brøvd denne båten med denne motor som evt kunne delt sine erfaringer. Jeg har en bekjent i Stockholm som har KAD 32 i sin Mirage 25. Jeg vil ikke si at båten er direkte undermotorisert, men at motoren ikke til fulle utnytter potensialet i skroget kan man vel si. Båten gjør greit 30 knop på maks med fire personer og diverse dilldall ombord, og marsjer pent, med et ubetydelig forbruk, på 24-25 knop. Edit: Grattis med en av markedets beste daycruisere! Redigert 17.Mars.2012 av Kaptein Båtløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Gratulerer så mye med ny båt! Kjempebåt, var vår stooore drøm for noen år siden Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Takk for gratulasjoner. Jeg regnet med at dette skroget har mer potensiale enn hva kad32 vil kunne gi den, men båten vi har nå og som jeg håper snart blir solgt :) har toppfart på 41 knop. Jeg kan vel si at størsteparten av tiden er vårt fartsområde mellom 20-30 knop når familien er med. Frykten/usikkerheten har vell mer vært om jeg vil føle at det tar en evighet før vi kommer i plan og at halve sjøen ligger forran båten som en flodbølge. Jeg leste et sted at denne båten ikke har planingsterskel, kanskje noen kan bekrefte dette og om det vil være gjeldene for denne motoren også?! Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Windy mirage var sikkert tiltenkt som dingebåt til Bonus sin skute :) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 (redigert) 1332013977[/url]' post='1264008']... tiltenkt som dingebåt til ... Åneida, vi hadde en Askeladden 605 Explorer for 8 år siden og hadde våte drømmer (saltvann selvfølgelig ...) om Windy Mirage. Kjøpte Nidelv 690 og så slo 3 fot syken til for fullt! Redigert 17.Mars.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Frykten/usikkerheten har vell mer vært om jeg vil føle at det tar en evighet før vi kommer i plan og at halve sjøen ligger forran båten som en flodbølge. Jeg leste et sted at denne båten ikke har planingsterskel, kanskje noen kan bekrefte dette og om det vil være gjeldene for denne motoren også?! Det stemmer at båten har lite planingsterskel. Med tre personer i sofaen merker man at nesa peker litt mer opp enn vanlig før båten slipper vannet, men det er langt fra snakk om noe markant og plagsom planingsterskel allikevel, så den saken tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 (redigert) Jeg pratet med en veldig erfaren Windy forhandler i dag og spurte om motor på Mirage. Han sa at han anbefalte KAD32 på denne båten fordi med større motor blir båten for tung i hekken i lav fart. Flott oppi plan med større motor, men vinglete i lav fart og høy planingsterskel pga vekta. Ulempen er at kad32 bråker litt mer. Både kompressorhvin og motorstøy slik kad 32 er kjent for Innrømmer med glede at jeg tok feil. Tror dette blir bra basert på det forhandleren sier Redigert 23.Mars.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Takk for oppdatering Bitteliten. Faktisk er det akkurat det svaret jeg fikk av båtforhandleren som formidlet salget av båten. Når denne båten får større motor blir den litt for tung i hekken ved lav fart, ergo er kad 32 en ok motorisering for denne båten. Uansett så gleder jeg meg veldig til å få båten. Den blir lastet ombord på lastebil i Oslo på tirsdag morgen og levert på sjøen hos meg i Bergen samme kveld. Når det gjelder hard gange og litt støy fra kad32, så er det noe jeg får leve med. Jeg har hvertfall hørt at dette er en maskin det er mye mindre tull med en D-serien. Og uansett så syns jeg strengt tatt at nesten 1000.000.- for en ny 25 fot daycruiser er litt drøyt. Derfor er jeg meget fornøy med å ha funnet denne båten med den motor til halve prisen... Denne maskinen har 107,7 timer på telleren og alt av vedlikehold og service er tatt hos autorisert verksted... Nå har jeg solgt og levert fra meg min Yamarin 64DC og kjøpt "ny båt" alt fra fredag til fredag 7 dager. Hvem sier at båtmarkedet står stille??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 (redigert) Kad 32 er regnet som en skuddsikker dinosaur av en motor Jeg tror ikke på tregt marked nå. Prisene er nedjustert, og været gjør at folk tenker båt. Windy og Yamarin er nok noe av det mest kurante også. Lurt å holde seg i den delen av markedet Redigert 23.Mars.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 I hvilken del av Norges kyst er du å finne Bitteliten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 Holder oss stort sett rundt Østlandet Sitér dette innlegget Link to post
windyén Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Hei, tviler på at du trenger å bekymre deg for at det blir for mye støy med kad 32 i windyen, båtene er utrolig godt støyisolert, jeg har 2 stk motorer i min Tornado, og det alle komenterer er det lave støynivået, i vinter har jeg ekstraisolert, så nå hører jeg vel ikke at de går engang.... :giggle: Sitér dette innlegget Link to post
B.L@lyse.net Svart 7.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2019 KAD32 er for veik i denne båten, minst 250hk Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 7.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2019 64dc skrev On 16.3.2012 at 23.17: Takk for svar, jeg håper ikke den blir for undermotorisert. Den er oppgitt til 33 knop på toppfart. Det ligger noen med D3 og D4 maskiner for salg, men disse motorene fra volvo tør jeg ikk eå satse på . Alt for mye negativ omtale på nett. D4 er meget gode marskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.