Jump to content

Radar Raytheon R40xx


vindspel

Recommended Posts

img_1681.jpg

img_1684.jpg

Jeg har en gammel raytheon r40xx radar med en innebygd antenne i masta - bildene er som dette. Er det noen som har en ide om hva som er galt? Slik den er nå er den ikke akkurat til hjelp hverken I klarvær eller tåke.... som det vises på bildene er de for det første veldig uklare - nærmest med to bilder over hverandre dessuten kan det fire som bildet er 45 - 90 grader?! Ute av kurs.

Er det I det hele tatt noe vits I å bruke tid på en radar Fra slutten av 1990? Tallet eller er det som raymarine i moss sier bedre å ringe teknisk museum.

Jeg har fått noen vage antydninger om at magnetronen i antenna må byttes, men er ikke så veldig klar for å Betale flere Tusen for noe som 'kanskje' virker....

Jeg er svært takknemlig for alle som måtte ha tips/råd.

Redigert av vindspel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har vært borti feilvisninger på heading og dårlig visning et par ganger. Litt rart at ikke du har fått veiledning om å gjøre et forsøk som : Ta et klart og gjenkjennende mål rett på baugen i passe, klar radaravstand. I menyen skal det være innstilling for displayet der du kan vri eller trykke deg fram til å få radarbildet vridd og innstilt til å ta inn målet rett opp ( head up ).

 

Regner med at du har en manual som en bibel, proppet full av tekniske termer, men leverandør mener jeg kan være behjelpelig med å finne fram til en folkelig måte å utføre dette på. Jeg kan dessverre ikke huske hva jeg trykket på eller gjorde, men husker det var prøve-feile-metoden som tilslutt fikk radar opp og gå. Er jo litt typisk at det blir henvist til søppelhaugen da...

 

Dette var bare et uhøytidelig tips :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...