Jump to content

Radar Raytheon R40xx

vindspel

Recommended Posts

img_1681.jpg

img_1684.jpg

Jeg har en gammel raytheon r40xx radar med en innebygd antenne i masta - bildene er som dette. Er det noen som har en ide om hva som er galt? Slik den er nå er den ikke akkurat til hjelp hverken I klarvær eller tåke.... som det vises på bildene er de for det første veldig uklare - nærmest med to bilder over hverandre dessuten kan det fire som bildet er 45 - 90 grader?! Ute av kurs.

Er det I det hele tatt noe vits I å bruke tid på en radar Fra slutten av 1990? Tallet eller er det som raymarine i moss sier bedre å ringe teknisk museum.

Jeg har fått noen vage antydninger om at magnetronen i antenna må byttes, men er ikke så veldig klar for å Betale flere Tusen for noe som 'kanskje' virker....

Jeg er svært takknemlig for alle som måtte ha tips/råd.

Redigert av vindspel (see edit history)

Har vært borti feilvisninger på heading og dårlig visning et par ganger. Litt rart at ikke du har fått veiledning om å gjøre et forsøk som : Ta et klart og gjenkjennende mål rett på baugen i passe, klar radaravstand. I menyen skal det være innstilling for displayet der du kan vri eller trykke deg fram til å få radarbildet vridd og innstilt til å ta inn målet rett opp ( head up ).

Regner med at du har en manual som en bibel, proppet full av tekniske termer, men leverandør mener jeg kan være behjelpelig med å finne fram til en folkelig måte å utføre dette på. Jeg kan dessverre ikke huske hva jeg trykket på eller gjorde, men husker det var prøve-feile-metoden som tilslutt fikk radar opp og gå. Er jo litt typisk at det blir henvist til søppelhaugen da...

Dette var bare et uhøytidelig tips :confused:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...