Jump to content

Noen med erfaring på volvo penta 60b 1982mod


pirken

Recommended Posts

Hei!

Jeg har to års erfaring med en vp tamd 60b.

Jeg har stort sett bare gode ord og si om den.Etterfyller vel ett par liter olje iløpet av sesongen.

Jeg måtte bytte varmeveksler på min,da jeg var for sen med vinterkonservering vinteren i fjor,selvforskyldt med andre ord.

Den starter alltid lett,og går pent når den bare får litt varme i seg.

Røyker etter min mening mye ved kaldstart,men det er visst helt normalt.

 

Jeg bytter ut min motor nå til fordel for en tamd 61a maskin,grunnet ønske om mer fart.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Har ein stk TAMD 60A og må si att eg er fornøyd med den, den står i en Halco 30 med fast aksel og kruser på 18-20 knopp. Ja den ryker under oppstart men så er det også slutt med røyk og oljefilm på vannet. Motoren er enkelt og ha med å gjøre ingen elektronikk eller feilkoder å forholde seg til og har aldri sviktet meg når ein har ein standard service på den ein gang i året. Ser på nettet att det er forsatt mye deler å få tak i om det skulle vere behov for det. Motoren er vel ikkje den mest driftsøkonomiske ein kunne tenke seg, men vist ein ikkje kjører på maks fart så er det ikkje dieselutgiftene som knekker feriebudsjettet vil eg tru. Motoren min trenger eg ikkje å etterfylle med olje i løpet av sommeren, (å etterfylle med litt olje iløpet er sommeren er også heilt vanlig på mange motorer). men nå er den godt ettersett både av meg og den forrige eier og er ikkje kjørt veldig hardt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...