lua Startet 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2012 Jeg leter etter en vedovn med koketopp og helst bakeovn. Maritim.no har en Dickinson. Dessuten har jeg funnet noen skikkelig kule ovner hos marinestove.com, men de må bestilles fra USA. Kanskje noen vet om andre merker? Sitér dette innlegget Link to post
lua Svart 17.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Fant en god oversikt her: http://www.navagear.com/2011/03/11/wood-stoves-for-heating-cooking-aboard/ Jeg liker best Marinestove sine, men jeg skulle gjerne sluppet å bestille fra USA. Tenker at det må finnes gamle, ubrukte vedovner rundt omkring i landet som man sikkert kan få i stedet for å betale over 10 kNOK for en ny en. Eller at det går an å bruke støpt jern fra en gammel ovn til å bygge en liten båtovn. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 17.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2012 Jeg har nettopp tatt ut en liten vedovn fra kjøkken på hytta. Står og venter på å bli kjørt på tippen. Høyde & dybde omtrent som benkeplate på kjøkken. Bredde 30-40 cm. Hvit-emaljerte sider og front. på toppen er det ringer for koking . Selve ovnen inni kassen er ganske liten og av støpejern. Utløp ligner standard dia for vedovner. All info fritt etter beste evne og hukommelse. Hvis den kan være til nytte for noen så kan den byttes i en flaske rødvin. (send e-mail til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.