Jump to content

Hva vet vi om Noryacht 620 BR?

Gnisten

Recommended Posts

Naboen har en Noryacht 620 BR (BowRider) med en ganske ny 90hk 4-takt Suzuki (DF90) tilsalgs. Har ikke hørt om denne båttypen før.

Etter google søk finner jeg denne produsenten, men svært lite info om selve båten ellers ute på webben.

Noen som har mer informasjon og evt. erfaringer med denne båten? 2008 mod. på båt og motor skal bare ha gått vel 50 timer. Hvilken prisantydning bør denne ligge på?

Motor har forøvrig serienummer 019000F-88440 - Hvilken årsmodell havner en på da?

Redigert av Gnisten (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Jeg tror de to første tallene - 09 - er produksjonsåret med andre ord en 2009- model. Har selv en maken motor produsert i 2007 og er meget fornøyde med den. Båten kjenner jeg ikke noe til, men med en lengde på 620cm så høres det ut som at det er litt liten motor.

For egen del ville jeg ha holdt meg til kjente, og anerkjente merker som f.eks; Askeladden, Yamarine, Morgan osv for alt som kjøpes skal en dag selges. Er det billig nok, hva enn det betyr, så ville jeg vel også ha vurdert et mere ukurant merke.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ingen av de båtene i søket er sammenlignbare glalaks. Ikke noe særlig ekstrautstyr med.

"Problemet" er vel som Mouche nevner at selve båten er av ganske ukjent merke og bør reflekteres i prisen. Lurer på om disse båtene produseres på lisens i Polen. Motoren er prima skulle jeg tro.

Skulle gjerne hatt input fra noen med erfaring, men dette er antakelig ikke noen masseproduksjon...

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

• 4 måneder senere...

Hei.

Jeg har en Noryacht br 620 med 100 hk Selva 4-takter.

Toppfart ca 35 knop. Har hatt 4 voksne og 4 barn og hatt en toppfart på 29-30 knop.

Marsjer med 2 vokne og 2 barn på 20 knop, og har da ca 4000 omdreininger. 25 knop med 4300-4400 omdreininger.

Jeg er veldig fornøyd med båten OG motoren. Jeg vet mange er skeptisk til Selva. Noe jeg var også, med etter mange undersøkelser fant jeg ut at motoren omtrent er en Yamaha F100. (omtrent - vil ikke trakke yamaha folk på tærene her...)

Jeg er veldig glad jeg kjøpte 20" og ikke 17" som jeg kikket på. Den meteren ekstra er gull verdt, og gir en kjempeplass bak stolene.

Hvis jeg skulle nevne noe negativ om denne båtren, er det at hullene til selvlensinga er på siden, og båten legger seg litt lett litt til siden når den ikke er beint lastet. Og da surkler det i lensehullet.

Er det noen andre som har erfaringer? Bare kom med det. :)

Eller bare spør hvis det er noen spørsmål. :)

Båten er forøvrig en 2005 modell, og motoren en 2004. Jeg betalte 120.000 for begge ifjor. Motor hadde da gått ca 170 timer. Nå passerte den nettopp 200 timer. Tok service på den nå, og alt jeg kjøpte av deler-filter-plugger- sinkanoder mm var akkurat det samme som yamaha f100 bruker.

• 4 år senere...

Hei. Jeg har en noryacht 620 BR 2004 modell. Jeg har dessverre ingen papirer på den annet enn Cin koden. Første eier er oppsporet men han har kvittet seg med alle papirer på den. Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å få tak i  hjemmelsdokumenter og / eller samsvarserklæring for en tilsvarende båt, da jeg trenger disse for å kunne få erverstillatelse hos fiskeridirektoratet da båten skal brukes til krabbefiske. Trenger en del data på båten som kan brukes til å få utstedt ny bygge bekreftelse på båten.

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...