Jump to content

Hvor skal du med båten i sommer? :)


M4gnus

Recommended Posts

Det hørtes spennende ut, Vorma har vel forbindelse til Glomma og da blir spørsmålet mitt hvor man kan starte sørfra, og komme seg opp til Mjøsa via Glomma og Vorma? -Er dette mulig?

 

Vi har båtplass på Årnes, og sydover er det etpar nautiske før du kommer til rånosfoss, der er det stopp.

Men fra Årnes/glomma og gjennom vorma og til minnesund, er det vel 9 timers båttur med marsjfart på 3-4knop motstrøms. Ifjor var strømmen stri, og vi hadde nesten litt problemer med å komme oss opp til slusene ved svanfossen. FM'en gikk for fulle mugger i ca. 0,3knop mens vannet fosset fremfor baugen. (Svanfoss sluser åpnet for trafikk igjen ifjor).

Nedstrøms etter 5 solfyllte dager gikk det rundt 8-9kn:=)

Link to post
Share on other sites

Den skal jeg og på!Kjører båten ned til bryggen.kansje vi treffes over en ankers!

Godt mulig det! Blir nok noen netter i Bergen ifm konserten. Tenker meg at Vågen blir full av båter.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Om det ikke arbeidsgiver finner paa noe kroll, blir det Syd Danmark i aar.

Avgang Vestfold tidlig i Juni Skagen direkte eller via Svenskekysten. Hjemme igjen forste uke i September.

Turen blir avbrutt av en 5 ukers tur paa jobb i Juli og forste uke i August, + ett par dagers seminar i Paris i slutten av Juni.

Satser paa aa finne en hyggelig havnekaptein som fikser en rimelig opplagsplass for meg der nede de 5 ukene jeg maa paa jobb.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Helgeturer blir tilbrakt et sted mellom Oslo-Østfold/Vestfold. Ferien er under planlegging, men er veldig usikker på om jeg skal prøve vår egen kyst eller gjøre som jeg pleier som er den Svenske Vestkysten + Lesø. Er i veldig tvil... Har ikke prøvd den Norske siden enda fra båt untatt Telemarkskanalen og Vestfold. Kunne vært fristende å teste det "blide" Sørland...

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Vi kaster loss 4. juni fra Levanger. Går kysten ned til Farsund. Videre over til Thyborøn, gjennom Limfjorden, over til svenskekysten, rundt sørenden av Sverige, Bornholm, tilbake til svenskekysten, Øland og Gotland og Göta kanal. Over til Skagen, og videre over til Norge og den lange kysten nordover til Levanger. Jeg har ikke målt, men tipper ca 2.500 nm. Jeg håper å være hjemme før utgangen av august.

Link to post
Share on other sites

Har bare 2 uker i egen båt i år :worry: .

Blir nordover fra Stavanger tidlig i August hvis ikke været tilsier en annen rettning.

Vurderer vestover (Shetland), men det skal nok være et meget forutsigbart værvindu til før jeg tørr bevege meg i den rettningen foreløpig :blush:

 

Men i oktober blir det 2 uker i leid seilkatte på BVI :cool:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Fra hjemmehavn i Son blir det helgeturer til Vestfoldkysten og Hvaler-Koster + sikkert en tur eller to innover fjorden også, alt avhengig av vær og vind. Sommerferien siste halvpart av juli blir nedover Bohuslen-kysten.

 

Setter skuta på sjøen rett over påske og håper på en lang og fin sommer. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det som er planlagt pr. i dag, er en tur til fra Radøy til Nordfjordeid i 17. mai helga, så blir det vel noen turer til Bergen i juni ifb. Dragebåtfestival 2. juni og poker run 16. juni.

Ferien blir vel Radøy- Mandal- kristiansand i juli tenker jeg.

Og så må vi få til et par helge turer til Bekkjarvik i Austevoll også :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...