Jump to content

Bursdagspresangen: «Ny» båt


Skipper Worse

Recommended Posts

Grattis, Worse! Kjusa deg!

Da blir vel Viksunden lagt ut for salg med det første?

Korrekt. Venter vel til våren men kommer det noen med litt mer enn hundre laken, så er det greit.

 

 

Gratulerer SÅ mye! Det er en fin båt, og trefot syken kurert for noen år!?? :wink:  :drink:  :flag:

Det spørs! Mye vil ha mer ... her er det 39 1/2 fot, så det holder vel en stund...

 

 

For oss som ikke er så kjent med båten, noen som har en link til et bilde??? Er nyskjerrig :-)

Her er en som likner

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

sjekke båten i kveld ... snakk on 70 MPH vind, så får plukke denne opp etterpå,.... har fått beskjed fra havnesjefen (tilstede 8 - 17;30) om at den store blåsen min på 60 Cm explopinadøderte med et stort smell tildigere i dag.... har blitt erstattet med et par andre fendere og ett bildekk .... så nå har jeg "bare" 7 fendere på Styrbord side...

Her er det bare å krysse fingerene, gjøre korsets tegn, folde hendende, falle på kne og be til Høyere Makter om å bli sett til i nåde.... :eek:

 

Min liste over utstyr til turen fra Stavanger til Bergen er (tentativt) følgende:

 

Div. verktøy, voltmeter, ledninger, kabelsko/tang, sølvtape (don't leave home without it)

Redningsvester -- automatiske oppblåsere

Håndholdt VHF (i tillegg til fastmontert)

Signalraketter (som man håper å ikke få bruk for)

GPS (Garmin 12) i tillegg til fastmontert, rikelig med batterier

Sjøkart, kurslinjal, parallellforskyvere

Ekstra dieselfiltre

Et par nye 10 m. fortøyningstau og et par strekkavlastere

Kjeledress og varmedress

 

Noe mer jeg skulle trenge? Tja, om ingen presenterer det her, så finner jeg det vel ut når jeg ser at det mangler ... 12V ladeledning til mobiltelefonen er en gjenganger i så måte. :yesnod: For ikke å snakke om brillene og/eller kontaktlinsene. En av delene pleier alltid å mangle. Håper at jeg i så fall husker kikkerten.

 

Oppdaget selvsagt nå at sjøkart nr. 16 ikke dekker lenger innover enn Finnøy. Får gå rundt Sjernarøy etter NAF Veibok eller kanskje en 7. sans, da. :lol::lol:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med kjempefin båt, hva skal man med hytte/feriehus

når man eier en slik flott båt. Blir litt liten min i forhold gitt .....

Det mest perverse med det, er at båtgleden sett i forhold til vedlikeholdskroner og tid til faktisk å være i båten (f#¤@§, den skal jo betales!) har et betydelig mer harmonisk forhold til hevrandre med mindre båt. Som du kan ta hjem i hagen og kose deg med om vinteren. Som ikke veier mer enn at når vinden tar tak under fortøyning, så drar du den lett til deg.... Regner med at det ikke går lang tid før jeg savner det, nei!

 

Hjertelig takk for alle gratulasjoner!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Her er det bare å krysse fingerene, gjøre korsets tegn, folde hendende, falle på kne og be til Høyere Makter om å bli sett til i nåde.... :eek:

 

Min liste over utstyr til turen fra Stavanger til Bergen er (tentativt) følgende:

 

.....................

 

Noe mer jeg skulle trenge?

 

Oppdaget selvsagt nå at sjøkart nr. 16 ikke dekker lenger innover enn Finnøy.  Får gå rundt Sjernarøy etter NAF Veibok eller kanskje en 7. sans, da.  :lol:  :lol:

Yupp.... 4M 10 cm tidevannsforskjell i dag, så springflo (vistnok) + opp til 90 MPH i kastene..... Båten OK i kveld men selvsagt litt bekymret..

 

Annet for turen.... som ikke er veldig lang i forhold tol farten du kan holde....

 

WD 40

Assorterte Slangeklemmer

Trekiler for de store skroggjennomføringene

Kart No 17... :lol: .

Kasteline med "Monkeyfist"

Fyrstikker (koking av kaffevann)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Yupp.... 4M 10 cm tidevannsforskjell i dag, så springflo (vistnok) + opp til 90 MPH i kastene.....

Det må være Al-Qaeda som står bak. Været er jo ren og skjær god gammeldags terror! Vi må forlange at regjeringen gjør noe med dette, ellers får de gå av! :smash:

 

Begynt å blåse her også, nå ... rolig foreløpig, naturligvis, en frisk bris+ kanskje; men vi vet jo hva som er i vente. :eek:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det må være Al-Qaeda som står bak.  Været er jo ren og skjær god gammeldags terror!  Vi må forlange at regjeringen gjør noe med dette, ellers får de gå av! :smash:

Klistremerke observert på diger US bil, type FORD EXCURSION, SUBURBAN, HUMMER m.fl;

 

I AM CHANGINGTHE CLIMATE, ASK ME HOW..

 

Morsom egentlig...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det må være Al-Qaeda som står bak.  Været er jo ren og skjær god gammeldags terror!  Vi må forlange at regjeringen gjør noe med dette, ellers får de gå av! :smash:

 

Begynt å blåse her også, nå ... rolig foreløpig, naturligvis, en frisk bris+ kanskje; men vi vet jo hva som er i vente.  :eek:

Nå målt rett over 100 MPH ( 45m/s) på Hebridene, og har retning rett øst.... svinger nedover mot Skagerak i morgen og treffer nordspissen av Danmark.... forhåpentligvis vil du ikke føle for mye av dette på Vestlandet mot helgen når du skal hente båten....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...