Jump to content

Skal du på Sjøen for alle 2012, og skal du kjøpe båt der?


TICORA

Skal du på Sjøen for alle, skal du kjøpe båt der?  

207 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Antagelig tar jeg en tur, men er ikke helt sikker. Ser at Normar, Lunde og Heitmann stiller ut, så hvis disse faktisk stiller ut båter i år er det positivt for messa. Det har jo vært manko på seilbåter de siste årene. Er ikke i markedet for å kjøpe noe, men det er jo alltids artig å kikke på utstyr, og plutselig ser man jo noe man bare må ha som man ikke ante eksisterte engang ...

Link to post
Share on other sites

Ser fram mot Båter i Sjøen.

Helt enig. Noen av båtene er jo også privateid, og det er ofte morsommere å prate med en utstiller når det er den private eieren enn når det er en forhandler.

 

Men har også trua på Sjøen for alle, jeg da. Det har vært lite spennende på seilbåtfronten de siste par årene, men for motorbåtfolket har det vel vært brukbart?

Link to post
Share on other sites

Helt enig. Noen av båtene er jo også privateid, og det er ofte morsommere å prate med en utstiller når det er den private eieren enn når det er en forhandler.

 

Har inntrykk av utstiller leier båten av eieren og at det er utstilleren og ikke eieren som viser frem båten? Som regel i allefall?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig skal jeg på messen, det er da jeg kommer i vår og båtstemning. Men båtene går jeg stort sett rett forbi. Jeg har båt, og har ingen planer, ønske eller økonomi til å bytte den ut. Den eneste båtstanden jeg skal innom, er den til Sagaboats. I og med at jeg driver sagaforumet.com, er medlem i sagaklubben.no må jeg alltid innom der og ta en prat med ledelsen for Sagaboats. Dessverre vises ingen av de to nye modellene, SAGA 320 SunTop eller SAGA 365 på messen. Så langt jeg vet blir de klare for visning i april.

 

Ellers blir det å kikke på duppeditter og prate med folk. Har tenkt meg en AIS-transponder, så får forhøre meg litt om hva som tilbydes.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skal ikke på messa. Skal ikke kjøpe helt ny båt selv om det dukker opp en del nye båter med fint design og smarte løsninger fra noen produsenter. Er jo mange som ikke stiller ut på messen. Ellers enig med Astor. Med kombinert båt/hytte bør jo i hvertall besøkstallene ikke gå ytterligere ned, men de fleste kikker nok bare.

Link to post
Share on other sites

Skal innom messa en tur ja, blir nok å kikke/sikle/drømme forbi div. båtstander....

Men skal innom standen til jotun en tur for å få noen svar ifb. med båten min.

Skal lakke under fenderlist og ha på nytt glatt bunnstoff. Forøvrig snart ferdig med å skrape gammelt bunnstoff... :clap:

Link to post
Share on other sites

Skal opp en tur i år, men det er mest fordi jeg har gratisbilletter. Skal ikke ha båt, men kanskje litt utstyr + titte litt på båthenger.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Ja jeg skal ha en hel dag og gleder meg til å kikke på båt og treffe likesinnede. Tviler på om det blir ny båt i år, men håper messa gir meg svar på noen av spørsmålene jeg har ang. båten jeg en gang skal bytte til :smiley:

Og så får en jo handle litt bånnstoff og dippedutter :yesnod::giggle:

Link to post
Share on other sites

Tidligere var jeg gal nok til å kjøre tur-retur båtmessa på samma dagen (2X50 mil!), men da jeg neppe skal bytte båt med det første og 3-fotsyken (les båtgalskapen) har forlatt meg, tror jeg det skal mye til for at jeg skal oppsøke stedet eksplisitt. :flag_bp:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

En tur for å få stemningen må jeg. Skal trolig svi av noen båtlapper også. Skulle jeg få et meget bra tilbud på en 6HK motor til lettbåten, så kan det hende det blir en slik også. Led pærer og forbruksartikler til vårpussen er også noe som kanskje kjøpes der i år.

 

Blir nok å ta turen på torsdag. Til helgen skal jeg bo i båten på opplagsplassen og gjøre mest mulig. Snart sjøsetting!

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Tidligere var jeg gal nok til å kjøre tur-retur båtmessa på samma dagen (2X50 mil!)

 

Been there, done that. Både Lillestrøm og Sandvika... Full tank, fotoboksvarsler, laserjammer og godt humør.

 

Denne gangen skal jeg imidlertid overnatte hos kjentfolk. Blir ei bra helg.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...