Jump to content

Skal du på Sjøen for alle 2012, og skal du kjøpe båt der?


TICORA

Skal du på Sjøen for alle, skal du kjøpe båt der?  

207 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Drar i hovedsak for å se den nye Merry Fisher 755, siden den stilles ut for første gang her i landet (håper i alle fall at de har fått den med). Båtkjøp blir det nok ikke før jeg også har sett Merry Fisher Marlin 755, men den har ikke kommet på markedet ennå. Uansett er det alltid gøy på båtmesse!

Link to post
Share on other sites

Som en liten oppsummering tror jeg bp medlemmene avspeiler markedet generelt. Få som faktisk vurderer kjøp, mange som vil oppgradere den de har med litt nytt utstyr ig litt avtagende interesse for messa generelt.

 

Tror det blir hardt å være produsent også i 2012.

 

Jeg skal uansett kose med der oppe

Link to post
Share on other sites

Nei, disse "Sjøen For Noen" messene inneholder bare tupperware alikevel. Bruker all fritid på egen båt nå på våren, så får vi se når trebåtfestivalene kommer.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Hva med en aldri så liten forhåndstitt på hva en kan se på messen? her en video laget av baatfrelst.com

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har du blinket deg ut noen modell?

 

Jeg har vel egentlig tenkt mest på anerkjente Digital Yacht AIS AIT2000

til 5990 ink. GPS pluss 500 for programmering hos Seatronic.

 

3ce121fa2cdce6e06ce571ba0c4b0fba.image.250x198.jpg

 

Alternativet så langt er en ny modell som BestMarin selger. Den har typebetegnelsen ProAIS 2 - B100

og koster 6590 inkl. GPS og programmering.

 

WEB_Image%20ProAIS%202%20-%20B100%20AIS%20kl%20B%20-%20Sender%20Mottak-663209696.Jpeg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Var en tur på messa i ettermiddag. Båten jeg skulle se hadde de ikke klart å få på plass grunnet sinnsyk etterspørsel (Merry Fisher 755), men det visste jeg for så vidt at det var en mulighet for. Fikk sett litt grundigere på et par andre båter som kan være et alternativ, da. Og så fikk jeg en omvisning i den nye redningsskøyta som skal på Mjøsa, med demonstrasjon av FLIR-kamera etc. Skøyta har 2 X 300 hk Mercury Verado på hekken. Ganske heftig!

Link to post
Share on other sites

Var på messen i går, få besøkende ga utstyrsforhandlerne god tid til hver kunde. Jeg fikk nyttige råd fra LASA om bytting av filtre, impeller og sink på mine D4. Seatronic ga meg gode plotter råd.

Kjøpte også flere rabatterte produkter. Konklusjon årets messe var en både nyttig og hyggelig opplevelse for meg. Som Aftenposten abonnent med A kort betalte jeg kun 50,- kr for messen.

Link to post
Share on other sites

Veldig fornøyd tur til båtmesse igår at kjøpte noe utstyr deler til vår båt. Da slipper jeg kjør rund butikker :flag_bp:

Synes det er meget bra utvalg utstyr i messe. Kjøpte båtsportkart, innbytter kartbrikke, noen utstyr til bysse, bunnstoff non stop osv. ja det er litt se på ny båter i messe :nonod: best sjøen i messe i Sandvika. :yesnod:

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Var der i dag. Ikke like stort som før, men greit nok. Fikk sett det jeg skulle, tror jeg - så må nok opp en dag til hvor jeg kan gå alene :giggle: Svigerfar siklet på Enduro 760, jeg på Ballistic 550 og damene himlet med øynene :crazy:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...