Bjørn Løvjomås Startet 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2012 Hei, jeg kom ned i båten for noen dager siden, da sjekket jeg ladespenningen tilfeldigvis på batteriene. spenningen var på hele 17 volt. Ctec laderen hadde da prestert det kunststykket å lade 17 volt. Imponerende av en 12volt lader Mitt spørsmål da er, er det bare å kaste batteriene, eller kan man få de til å fungere igjen. Med normalt forbruk holdt de før 3 dager, nå holder de ikke en dag heller. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kiekhaefer Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Den stod vel ikke i boost modus denne laderen vel?? Da vil den levere over 16V men det er kun i to timer så skal den gå ned på normal lading, kanskje det er en feil på den?. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 (redigert) Hadde en gang en liten ctek med feil på, denne kokte istykker et batteri. Jeg fikk nytt batteri og lader. Edit: Når det kommer til hvordan det har seg med tilstanden på batteriene, så må du nesten bare teste de. Redigert 18.Mars.2012 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Laderen stod ikke i boost funksjon, men i normalmodus. desverre er laderen over 2 år gammel. så det er nok ikke noen garranti på den, desverre. Og får vel heller ikke noe på garantien på batteriene.. siden det er laderen som er problemet... Men kan batteriene kvikne til igjen? eller er det bare å kaste?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Edit: Når det kommer til hvordan det har seg med tilstanden på batteriene, så må du nesten bare teste de. Batteriene er redusert med ca 60-70% nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
motor Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Det er 5 års reklamasjonsrett på laderen om den er kjøpt av deg utenfor næring. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 er det 5 år?? på en lader til snaue 1300kr?? jeg har kjøpt laderen privat ja. det var jeg ikke klar over.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
motor Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Forbrukerkjøpsloven regulerer dette. Varer som er konstruert for og ment å vare i mer enn 2 år kan man reklamere på intill 5år. Er vel ingen tvil om at en lader er ment å vare i mange år.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Hva sier den om følgeskader da? Er det håp om å få dekket batteriene og? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
motor Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Jeg ville fåreslått en deal hvor de dekker 50 prosent av batterikostnad. Batteriene er jo ikke helt nye.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Nei. Det stemmer. De er nesten ett år gamle...spørs om jeg skal prøve meg på butikken i morgen. Hadde egentlig regnet med jeg måtte erstatte både lader og batterier av egen lomme. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
hegra Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 For en del år siden leverte jeg inn et ca 3 år gammelt TV. Håpet var jo at denne 5 årsregelen også gjalt dette. Fikk beskjed om at den gjalt bare på billedrøret, resten var 2 år. Fikk jo et inntrykk av at forhandler strøk det som ikke passet i kjøpsloven, men pris på reprasjon ble i dette tilfelle så lav at jeg kranglet ikke noe på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Virker nesten som det er dagsformen til forretningen som avgjør... Jeg driver å leter etter kvitteringen på laderen. Den er vist borte. Men husker at jeg fikk ny på garanti en gang før. Har det noe å si tro? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
motor Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Er alltid en fordel og ofte en forutsetning at en har kvittering. Om batteriet er bare ett år å kjøpt annet sted så kan du jo late som om du ikke vet at batteriet har vært overladet å reklamere på det som egen sak. Men det er jo litt ufint da:) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Tenkte mest på om det har noe å si at jeg har reklamert på laderen en gang før? :-) batteriene ble kjøpt i en annen butikk ja.. Men blir litt for drøyt å prøve å reklamere på de når jeg vet hva som skyldes...:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth 81 Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Har du fått ny lader pga reklamasjon/garanti så "nullstilles" klokka og du har 5 års reklamasjonsrett fra da du fikk den nye. :) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Setter virkleig pris på disse inleggene Tar liksom en helt annen retning en jeg fryktet. Får gå innom Bilekstra i morgen å lufte problemet. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
free Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 så "nullstilles" klokka og du har 5 års reklamasjonsrett fra da du fikk den nye. :) Pøh Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Pøh Phø så mye du vil... Men det som sies er korrekt... Ombyttes varen til ny løper det en ny reklamasjonstid fra ombyttedagen..... Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Kenneth og neros har rett i at klokka nullstilles:) Men de lærde strides til en viss grad om dette, men gode advokater er nok enige om at slik er det. Sitér dette innlegget Link to post
ole-m Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 (redigert) Cetk er nok ikke helt som reklamen sier....har mye kjøretøy med både 12 og 24 v system, har testa Ctek men, meget varierende kvalitet. Gikk for et par år siden over til FERVE etter dette er det aldri problemer lenger. Så på mobile ladere kan jeg anbefale disse : http://ferve.com/no/marcos.htm I båten bruker jeg kun egne marine ladere feks Promariner, Farco ... osv. se eks: http://promariner.com/ Redigert 18.Mars.2012 av ole-m (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Garanti og reklamasjonsfrister gjelder i forhold til datoen på kvitteringen. Sitér dette innlegget Link to post
Neros Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 (redigert) Garanti og reklamasjonsfrister gjelder i forhold til datoen på kvitteringen. Ja og nei, du har en reklamasjonstid løpende fra 1. gangs kjøp, men ved et ombytte løper tiden fra ombytte. Dette er også grunnen til at de fleste leverandører ønsker å reparere et defekt produkt, fremfor ombytte. Da løper tiden fortsatt fra salgsdato, med unntak av delen som ble bytet og arbeidet for å bytte delen. Loven sklir da litt over fra Forbrukerkjøpsloven, til Håndveksloven.... Redigert 18.Mars.2012 av Neros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Troe nok ikke det blir ctek lader på meg igjen nei.. to stk havarert.. 1 stk har i tillegg knekt batterier til 4500,- ctek har offisielt sparken i min båt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
ole-m Svart 18.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2012 Enig med agder840 , ctek er mest "trøyer och dekaler" som svenskene sier..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.