Jump to content

Agm batterier overladet. Ødelagt?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei, jeg kom ned i båten for noen dager siden, da sjekket jeg ladespenningen tilfeldigvis på batteriene. spenningen var på hele 17 volt. Ctec laderen hadde da prestert det kunststykket å lade 17 volt. Imponerende av en 12volt lader :headbang: Mitt spørsmål da er, er det bare å kaste batteriene, eller kan man få de til å fungere igjen. Med normalt forbruk holdt de før 3 dager, nå holder de ikke en dag heller.

Endelig ble det Bobåt

Laderen stod ikke i boost funksjon, men i normalmodus. desverre er laderen over 2 år gammel. så det er nok ikke noen garranti på den, desverre. Og får vel heller ikke noe på garantien på batteriene.. siden det er laderen som er problemet... Men kan batteriene kvikne til igjen? eller er det bare å kaste??

Endelig ble det Bobåt

For en del år siden leverte jeg inn et ca 3 år gammelt TV. Håpet var jo at denne 5 årsregelen også gjalt dette. Fikk beskjed om at den gjalt bare på billedrøret, resten var 2 år. Fikk jo et inntrykk av at forhandler strøk det som ikke passet i kjøpsloven, men pris på reprasjon ble i dette tilfelle så lav at jeg kranglet ikke noe på det.

Cetk er nok ikke helt som reklamen sier....har mye kjøretøy med både 12 og 24 v system, har testa Ctek men, meget varierende kvalitet. Gikk for et par år siden over til FERVE etter dette er det aldri problemer lenger. Så på mobile ladere kan jeg anbefale disse : http://ferve.com/no/marcos.htm

I båten bruker jeg kun egne marine ladere feks Promariner, Farco ... osv. se eks: http://promariner.com/

:fishing:

Redigert av ole-m (see edit history)

Garanti og reklamasjonsfrister gjelder i forhold til datoen på kvitteringen.

Ja og nei, du har en reklamasjonstid løpende fra 1. gangs kjøp, men ved et ombytte løper tiden fra ombytte.

Dette er også grunnen til at de fleste leverandører ønsker å reparere et defekt produkt, fremfor ombytte. Da løper tiden fortsatt fra salgsdato, med unntak av delen som ble bytet og arbeidet for å bytte delen. Loven sklir da litt over fra Forbrukerkjøpsloven, til Håndveksloven....

Redigert av Neros (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...