Jo9 Startet 18.Mars.2012 Del på Facebook Startet 18.Mars.2012 Er i forhandlinger om kjøp av båt med 2x VP KAD300 og DPG drev. Ved prøvekjøring var skrog og drev godt begrodd, max turtall var rett under 3500 rpm. Etter en times kjøring på like over 3000 rpm ble båten tatt opp og spylt, temp og oljetrykk var normalt hele turen, maskinene laget ikke unormal støy i mine amatør-ører, det var heller ingen ulyder å høre fra drev ved girskift, og ingen vibrasjoner hverken på lave eller høye turtall. Umiddelbart etter spyling kikket jeg på oljen på begge drev. Fargen var grå på begge drev, litt lysere på det ene enn det andre. Konsistensen var som olje, tykkere og fetere enn vann, det var heller ikke noe skum å se. Nivået var i nedre del av skalaen. Åpnet litt på belgene og det kom litt vann ut av det ene, ca en cl eller to. Lurer på om det finnes noen kyndige her på forumet som kan si noe om alvorlighetsgrad og sannsynlige årsaker. Likeså en bestcase og worstcase på hvor omfattende en reparasjon kan tenkes å bli. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.