Fairline-38Targa Startet 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2012 (redigert) Det er ofte lett å gi kritikk i stedet for ros. Kan være en fin "tåd" å fortelle om positive opplevelser med leverandører Her er mitt første bidrag: ILAS anker winch / Kjetting Hadde en periodisk feil på en eldre Ilas winch for kjetting. Ringte Ilas direkte og fikk snakke med en hyggelig dame, JacquelineCarr, som mente at jeg burde skifte børster. I og med at vi var usikre på type winch sende jeg noen bilder fra min Iphone. Kort tid etter fikk jeg bskjed om at det var Skipper 1000W som var montert litt spesielt. Hun la også merke til på bildet at det var en nylonskive som var slitt og sendte meg nye børster + skive som var hos meg dagen etter. Regning kom i posten - ja den var også positiv (="billig") TOPP service fra Ilas av meget hyggelig og hjelpsom person Redigert 19.Mars.2012 av Fairline-38Targa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 19.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2012 Følger opp med en meeget hyggelig handel på Tess på Alnabru, måtte ha meg en ny oljeslange til min FM da komboen pex rør / kobberrør gikk istykker, og de laget en som passet perfekt, til en utrolig billig penge. Fant riktige overganger og ordnet viftereimer til min nymonterte dynamo. Alt på stedet ila 15min. Ferdiglaget slange & to viftereimer kom på under 300. Kudos! Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Løfter en gammel tråd. Bor i Moss, og bestemte meg for å kjøpe Glembrings oljeovn for oppvarming i båten. Hadde litt sære valg. Både glass og isolert(2 prinsipper som jobber mot hverandre), samt med varmesløyfe til radiatorer. Røykrøret ville jeg dessuten ha ut på toppen. Dessuten termostat. Ovnen ble spesiallaget på litt over en uke. Han jeg mailet med ga ett pristilbud som han prutet ned med seg selv(ca 1500sek), dessuten kjørte han fra Gøteborg til Strømstad for å møte meg på "halvveien" , og fikk ytterligere kontantrabatt. Gleder meg til å montere den nå.Fikk bunkret kjøtt, rødvin og sigaretter, så nå er det duket for "peiskos". Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 11.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 (redigert) Fantastisk Service av Garmin! 3 dager før ferien monterte jeg ett WiFi adapter til Garmin 4012 Plotter for overføring av WP mm. Til Ipad,en. Ved neste oppstart av systemene virket ikke Ekkolodd eller radar som var koblet til nettverket. Etter mye feilsøking kontaktet jeg seatronic som koblet meg direkte m. Garmin i Moss. Fikk en meget proff salgskonsulent på tråden som stilte alle relevante spørsmål mht. Hva jeg hadde gjort og konkluderte med at her var det noe merkelig. Han tilbød seg og komme over fra Moss til Nøtterøy og se om han kunne finne feilen. Morgenen etter var han på brygga, i dritt vær, med ny Plotter 4060!, ny radar og ny Ekkolodd modul. Etter mye feilsøking konkluderte han med at det var nettverksportene på plotteren som var defekt. Han satt i gjen NY 4060 Plotter - tok med seg defekt plotter samt resten av utstyret og ønsket meg god ferie og vi ble enige om å snakkes etter ferien. Etter 3 uker på sjøen, der alt fungerte perfekt, tok jeg kontakt. De hadde konkludert med at de defekte nettverksportene ble en dyr afære å reparere. Selv om plotteren min var "gammel" antok de at feilen muligens ble forårsaket av WiFi adapteret og sendte meg en NY Plotter !!! Garmin = FANTASTISK service! 1 selger still opp på få timer og finner feilen 2 låner meg en mye bedre Plotter enn den defekte 3 bytter den defekte med ny !! Dette er EN av grunnene til at jeg er en trofast Garmin kunde!! Ps. Skrevet på Ipad (skriveleif = auto retting) Redigert 11.Februar.2015 av Fairline-38Targa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 Har det med å få vann i plottere. Hadde en italiensk plotter kjøpt på Seatrinic(standard horizon) montert på pidestall ved rattet. Etter heftig regnvær på sommeren begynte den å falle ut, og jeg kontaktet Seatronic.Plotteren ble lagt til tørk, da det skulle være en enveismembran på denne. Kart tatt ut og inspisert, og plotteren var igang igjen. Neste gang den kuttet ut var i kuling ved Tisler. Plotteren ble bragt til Seatronic, åpnet, og de var svært forbløffet. Full av vann...Det ble snakket om å tørke den, kontakte produsent osv. Utrolig hva litt sikaflex kan utrette ble det sagt fra betjeningen......? Etter mye frem og tilbake ble plotteren byttet med en Garmin med høyere IP grad. Imidlertid har også denne kuttet ut etter liten storm i Tyskebukta. Vann i kartporten ser ut til å være mitt mantra. Når den begynte å tulle(vise kart uten detaljer osv) åpnet jeg riktignok porten, tok ut og satte inn kart osv i relativt ruskete vær. Om vannet kom inn da eller senere vites ikke. Imidlertid ble plotteren straks tatt i retur, og erstattet med ny. Bra service av Garmin(ikke seatronic, da de tydeligvis ikke går i bresjen for kunder, men viderefører politikken til sin leverandør). Tankekors at plottere ikke tåler vann. Min lærdom er å alltid ha plotter/plottere i reserve for de som står eksponert for sjøsprøyt. Sprutsikker er bra, når du rister håret etter morgenbad i Juli, men er null verdt i dårlig vær. Med høy IP grad kan du risikere å ha fungerende plotter i månedesvis om du bruker båten utenom sommersesongen. Kunne tatt en runde til om seilklær, med mange lag, pustende osv, men det hører nok hjemme i en annen tråd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.