Jump to content

Hvor rask er din jolle?

Overkilld

Recommended Posts

Lars Hansen skrev for 6 timer siden:

Tror kanskje ikke RIB'n jeg ønsker meg ikke finnes, må være høy nok til at ikke pontongene subber vannet når båten ligger i plan.

Eika sin ide er ikke dum😀👍

Hvis ikke, sjekk ut Caribe, disse RIB'ene er dyre som fy, men er gjennomførte og solide. Hypalon potonger og forholdsvis dyp V-bunn, alle fall den 10-foteren jeg hadde. Den hadde fint taklet 30-40 hester, med sitt forsterkede akterspeil (skråavstivere til bunn).

Hakkannen skrev for 3 timer siden:

Mnjaaa, ganske dumt og legge såpass med timer i en gummiFjolle, men jeg er heldigvis ikke så smart, går mest på instinkt :frustrert: 

Meeeeen når det er sagt, se på den bunndelen her da. 

Jeg har formene, hvilke farge vil du ha ? Hvis vekta er svært viktig, kan jeg støpe en 15kg bunndel i carbon 

Screenshot_2023-08-21-13-37-16-688_com.miui.gallery.jpg

Hakkannen skrev for 5 timer siden:

Hvis ikke, sjekk ut Caribe, disse RIB'ene er dyre som fy, men er gjennomførte og solide. Hypalon potonger og forholdsvis dyp V-bunn, alle fall den 10-foteren jeg hadde. Den hadde fint taklet 30-40 hester, med sitt forsterkede akterspeil (skråavstivere til bunn).

Caribe ser fine ut, har ihvertfall noe V-bunn.Planos_C10X-01.jpg.afcd27ee83231dffef44458a74ea46ae.jpg

Mener det var Great White i aluminium jeg så på en messe for noen år siden, som også hadde grei V-bunn. Ganske rimelige også minnes jeg...

Eika skrev for 6 timer siden:

Nå tenker jeg bare litt høyt her, men hva med skroget til en winrace eller seaflyer støpt sammen med ribben din ? Lets make the Frankenstein boat :skål_øl:

Og ja, ett skrog uten dekk, er og få tak i. Hvor mange kg er maksgrensa ? 

Frankensteins boat høres kult ut😅

Vet vel ikke hvor grensa går, helst ikke mer enn 10kg ekstra, maks 70 kg kanskje...

Eika skrev for 4 timer siden:

Mnjaaa, ganske dumt og legge såpass med timer i en gummiFjolle, men jeg er heldigvis ikke så smart, går mest på instinkt :frustrert: 

Meeeeen når det er sagt, se på den bunndelen her da. 

Jeg har formene, hvilke farge vil du ha ? Hvis vekta er svært viktig, kan jeg støpe en 15kg bunndel i carbon 

Screenshot_2023-08-21-13-37-16-688_com.miui.gallery.jpg

Den bunnen ser jo heeelt rå ut, hva er målene på et slikt skrog?

Ja, bare kom med ønskede mål og kg så kan jeg ha en bunndel klar om 2-3 uker 

Men jeg ville hatt en hel bunndel og begynne med, sånn at du får tilpassa hvor bunnen skal kappes for at det skal bli optimalt 

Kan jo lage 5-10cn skrogsider ned fra ramma du sitter igjen med hvis du kapper ut hele bunnen, sånn så man slipper at pongtongene er nedi vannet i det heletatt når man kjører over 15-20knop. Se på forskjellige Goldfish for eks så har de heisa pongtongene iforhold til bunnen på båten. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...