Jump to content

gelgoatsparkel

eysteind

Recommended Posts

Hei!

Finnes det noe alternativ til disse små, dyre tubene med gelgoatsparkel som man får kjøpt?

Kan man lage dette selv på noe vis?

Kan man feks. blande samme middelet som man tilsetter epoksy for å få sparkelmasse? I tilegg til herder og voks selvfølgelig?

Eller er det andre ting?

Alternativt kan eg jo bruke en annen type sparkel og så male med gelgoat utenpå, men dette blir jo litt tungvint...

Trenger ganske mye da eg skal runde hjørnene på mine benker....

Epoxy og glasspulver eller fyllstoff som det kalles er jo kjempebra!

Men jeg mener de har en rimelig epoxysparkel på biltema og da med lakkering utenpå blir det jo kjempefint!

Erik

Bare husk å ikke ta lokket på boksen godt på når du er ferdig!

Blandet all herderen inni jeg og brukte det jeg skulle ha. Tok deretter og tok lokket godt på. Boksen gikk i luften med et smell etter ca 5 minutter. Kvapp godt til da :crazy:

Boksen var da så varm at jeg ikke kunne holde den......

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Men har noen erfaringer dette i gelgoat?:

WEST MICROFIBER 403 150G

Art.nummer: 1505-05

Bilde

Tilsettes standardblandingen for å oppnå gode fyllende egenskaper ved f. eks liming der flatene ikke er så godt tilpasset. Brukes gjerne ved laminering og annen liming der det stilles store krav til styrke i limfugen.

Anbefalt tilsetning: 7-10% av blandingens totale vekt (60- 80% i volum).

Innhold : 150 gram .

Det er ikke snakk om større tomrom enn ca, 7x7x7mm. Tror dere det går ann å berre fylle dette med rein topgoat?

Får man kjøpt dette på en vanlig jernvarehandel. Heiter det limsparkel? Må denne målast med topgoat?

Du får kjøpt det der du handler polyester.

Jeg bruker Reichold sin limsparkel tilsatt 3%formvoks og så 2% herder. Gjør den lett å slipe.

Skal du lime sammen ting, tilsetter du ikke voks.

Divinycell har sin egen sparkel som heter Divilette.

Jeg har aldri hørt noe annet navn på den enn limsparkel.

Den er hvit, så med litt flaks treffer du på fargen. Den MÅ ikke på død og liv overmales.

Store Norske Kullseilingskompani.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...