Mulligan Startet 20.Mars.2012 Del på Facebook Startet 20.Mars.2012 Kapteinen får bot. Jaha. Er man kineser og går på grunn, Full City, så får man fengselstraff. Er man tysker og går på grunn, Celina, så får man bot. Er man islending og går på grunn, Godafoss, så får man seile videre. Skjønn det den som kan. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Klypa Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Norges stat, blir værre og værre.. Beklager og trekke dette opp igjen, men selskapet som eide Rocknes fikk de problemer med bøter eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 20.Mars.2012 Del på Facebook Svart 20.Mars.2012 Det er vel "litt forskjell" på omfang og forløp er det ikke?. Godafoss, Statens Havarikommisjon har gransket ulykken i lengre tid og offentliggjør nå sine foreløpige funn. Ifølge f-b.no fremheves feillasting av skipet og dårlig kommunikasjon mellom losen og bemanningen på broen som hovedårsaker til ulykken. Det var utilstrekkelig kommunikasjon og samhandling mellom skipets brobesetning og losen før og under seilasen. Spesielt gjaldt det i forbindelse med at losen kvittet og kapteinen overtok navigasjonen. Vakthavende brooffiser fulgte losen ned til losleideren da fartøyet fortsatt var i Løperen. Celina... Kapteinen har fått presentert et forelegg på 30.000 kroner som han har vedtatt, sier lensmann Tormod Hvattum i Vågsøy til NRK. Politiet har konkludert med at feilnavigering er grunnen til at det tyske konteinerskipet Celina gikk på grunn ved Måløy for over en uke siden. Retten la til grunn at verken kapteinen eller andre om bord kontaktet hovedredningssentralen eller nærmeste kystradiostasjon da skipet nærmet seg land og var uten kontroll. Full City,....... – Det oppsto en nødsituasjon med fare for grunnstøting og senere overhengende fare for utslipp av olje. Fortsatt ble det ikke sendt noe varsel, og heller ikke da Full City var i kontakt med VTS (trafikksentralen) i Brevik via radio ble det opplyst at skipet var i nød, heter det i begrunnelsen for dommen. Tiltalen etter skipssikkerhetsloven er den første i sitt slag. Det knyttet seg derfor stor spenning til utfallet av dommen, som kan få betydning for framtidig rettspraksis. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.