Jens_P Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 (redigert) I min søken etter motorkunnskap kom jeg over sidene til en produsent av bl.a. stempelringer Hastings Manufacturing. De har en innholdsrik side for Service Tips for Automotive Mechanics. Mest interessant for denne tråden er kapitlet om Break-in Procedure. Mens jeg satt og skrev sluttet linkene å fungere, men her er Break-in Procedure: STARTING PROCEDURE 1. Set tappets, adjust carburetor and ignition timing as accurately as possible before starting engine. 2. Start engine and set throttle to an engine speed of approximately 25 miles per hour (trucks, tractors and stationary engines one-third throttle) until the engine coolant reaches normal operating temperature. Then shut down engine and retorque cylinder head bolts, recheck carburetor adjustments, ignition timing and valve tappet clearance. (Run engine at fast idle during warm-up period to assure adequate initial lubrication for piston rings, pistons and cylinders.) BREAK-IN PROCEDURE 1. Make a test run at 30 miles per hour and accelerate at full throttle to 50 miles per hour. Repeat the acceleration cycle from 30 to 50 miles per hour at least ten times. No further break-in is necessary. If traffic conditions will not permit this procedure, accelerate the engine rapidly several times through the intermediate gears during the check run. The object is to apply a load to the engine for short periods of time and in rapid succession soon after engine warm up. This action thrusts the piston rings against the cylinder wall with increased pressure and results in accelerated ring seating. 2. Following the breaking-in, turn the vehicle over to the owner or operator with the following suggestions: PASSENGER CAR AND LIGHT TRUCK Drive vehicle normally but avoid sustained high speed during the first 100 miles. HEAVY DUTY TRUCKS AND BUSES If possible, place in light duty for first 50 miles. At no time should the engine be lugged. Lugging is said to exist when the engine does not respond to further depression of the accelerator. FARM TRACTORS Operate at one-half load or less for the first two hours. Redigert 6.Februar.2005 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Suzuki Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 Fin traktor, Suzuki. Håper for din del at den ikke har motor produsert av Maxion Motores i Brazil ... Nope. Case IH, Mannheim, Germany.. Flinke med maskiner, de Tyskerne gitt.. ( CaseIH, FENDT, DEUTZ m.fl ) Problemet med å ta en traktormotor over til en båt, er vekta. Ikke for det, Perkins 4.108, 4.236, 6.154 samt de fleste FORD motorene, er jo mariniserte industri / landbruksmotorer. Men vekt / effekt ratio`en, blir jo milevis unna dagens lettbygde kompressor og / eller turbo ladete moderne symaskiner, med lav vekt, høy effekt og stinne av elektronikk.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 Jeg bare så at der sto IH -- International Harvester. Dettes morselskap Navistar Corp. eier Maxion Motores, som bygger motorer så det viner etter. Hørt om "Power Stroke"? Tror du dette er Ford maskiner? Neidda neidda neidda. De er laget av Maxion -- i Brazil ... Og det går hull på dem innenfra ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Birchwood 320 Svart 6.Februar.2005 Del på Facebook Svart 6.Februar.2005 Jeg bare så at der sto IH -- International Harvester. Dettes morselskap Navistar Corp. eier Maxion Motores, som bygger motorer så det viner etter. Hørt om "Power Stroke"? Tror du dette er Ford maskiner? Neidda neidda neidda. De er laget av Maxion -- i Brazil ... Og det går hull på dem innenfra ... <{POST_SNAPBACK}> Angående "Pitting" eller "Cavitation" Her er hva dem gjør i Canada for å få bukt med dette.. På engelsk.. Dette er fra min nye venn PEter Clark som hjelper meg med alt av deler til 7,3 V8 diesler Copi av mail. The SCAs we use are Fleetguard products for liner pitting and cavitation of cylinders. Fleetguard The SCAs for our engines have been further refined and now are called Ford- VC8 or Fleetguard- DCA4 this will prevent/stop cavitation. The pic of the test strip pack shows front/back and strip in a sealed sleeve. The water in the cooling systems with the 50/50 anti freeze should be demineralized or deionized, not basic tap water due to chemicals. http://www.imcool.com/articles/antifreeze-...t/SCA-Part1.htm read part 2 also. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.