Jump to content

Innkjøring av en totalt overhalt motor?


bjoris

Recommended Posts

I min søken etter motorkunnskap kom jeg over sidene til en produsent av bl.a. stempelringer Hastings Manufacturing. De har en innholdsrik side for Service Tips for Automotive Mechanics. Mest interessant for denne tråden er kapitlet om Break-in Procedure.

 

Mens jeg satt og skrev sluttet linkene å fungere, :headbang: men her er Break-in Procedure:

 

STARTING PROCEDURE

1. Set tappets, adjust carburetor and ignition timing as accurately as possible before starting engine.

 

2. Start engine and set throttle to an engine speed of approximately 25 miles per hour (trucks, tractors and stationary engines one-third throttle) until the engine coolant reaches normal operating temperature. Then shut down engine and retorque cylinder head bolts, recheck carburetor adjustments, ignition timing and valve tappet clearance. (Run engine at fast idle during warm-up period to assure adequate initial lubrication for piston rings, pistons and cylinders.)

 

BREAK-IN PROCEDURE

 

1. Make a test run at 30 miles per hour and accelerate at full throttle to 50 miles per hour. Repeat the acceleration cycle from 30 to 50 miles per hour at least ten times. No further break-in is necessary. If traffic conditions will not permit this procedure, accelerate the engine rapidly several times through the intermediate gears during the check run. The object is to apply a load to the engine for short periods of time and in rapid succession soon after engine warm up. This action thrusts the piston rings against the cylinder wall with increased pressure and results in accelerated ring seating.

 

2. Following the breaking-in, turn the vehicle over to the owner or operator with the following suggestions:

 

PASSENGER CAR AND LIGHT TRUCK

Drive vehicle normally but avoid sustained high speed during the first 100 miles.

 

HEAVY DUTY TRUCKS AND BUSES

If possible, place in light duty for first 50 miles. At no time should the engine be lugged. Lugging is said to exist when the engine does not respond to further depression of the accelerator.

 

FARM TRACTORS

Operate at one-half load or less for the first two hours.

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post

Fin traktor, Suzuki.  Håper for din del at den ikke har motor produsert av Maxion Motores i Brazil ...  :eek:

Nope. Case IH, Mannheim, Germany..

 

Flinke med maskiner, de Tyskerne gitt.. ( CaseIH, FENDT, DEUTZ m.fl )

 

Problemet med å ta en traktormotor over til en båt, er vekta. Ikke for det, Perkins 4.108, 4.236, 6.154 samt de fleste FORD motorene, er jo mariniserte industri / landbruksmotorer.

 

Men vekt / effekt ratio`en, blir jo milevis unna dagens lettbygde kompressor og / eller turbo ladete moderne symaskiner, med lav vekt, høy effekt og stinne av elektronikk..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Jeg bare så at der sto IH -- International Harvester. Dettes morselskap Navistar Corp. eier Maxion Motores, som bygger motorer så det viner etter. Hørt om "Power Stroke"? Tror du dette er Ford maskiner? Neidda neidda neidda. De er laget av Maxion -- i Brazil ... Og det går hull på dem innenfra ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

Jeg bare så at der sto IH -- International Harvester.  Dettes morselskap Navistar Corp. eier Maxion Motores, som bygger motorer så det viner etter.  Hørt om "Power Stroke"?  Tror du dette er Ford maskiner?  Neidda neidda neidda. De er laget av Maxion -- i Brazil ... Og det går hull på dem innenfra ...

<{POST_SNAPBACK}>

Angående "Pitting" eller "Cavitation"

 

Her er hva dem gjør i Canada for å få bukt med dette.. På engelsk.. Dette er fra min nye venn PEter Clark som hjelper meg med alt av deler til 7,3 V8 diesler

Copi av mail.

 

The SCAs we use are Fleetguard products for liner pitting and cavitation of

cylinders.

Fleetguard

 

The SCAs for our engines have been further refined and now are called Ford-

VC8 or Fleetguard- DCA4 this will prevent/stop cavitation. The pic of the

test strip pack shows front/back and strip in a sealed sleeve. The water in

the cooling systems with the 50/50 anti freeze should be demineralized or

deionized, not basic tap water due to

chemicals. http://www.imcool.com/articles/antifreeze-...t/SCA-Part1.htm

read part 2 also.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...