Jump to content

Yamaha 9.9(15) sport edition, bytte propell?


Klypa

Recommended Posts

Barer lurer på om vis eg hadde bytta propell, ville da min yamaha 9.9 som nå er skrudd opp til 15hk gå fortere? Den gir pr, dags dato en maxfart med 2 personer 23knop (ligger ikkje helt i plan :headbang: ). For vist det hadde vært en realitet, så skaffer eg en ny propell for og la den gå fortere. Var skremmende enkelt og skru den opp til 15hk, fjerne en liten plate og mutter og vips der var den 15 hk isteden for 9.9 :giggle:

Redigert av Klypa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du når max turtall fort, så e det sikkert en del knop å hente på en propell med større stigning :thumbsup:

 

Ja, mistenker noe av det du sier ;) men er jo kjekt og vite kor masse stigning evt, så får man se om man får fikse båten sånn at den går i plan med 1 person :headbang: hoppe og klaske i sjøen, kverr gang den prøver og nå plan i 23knop ikkje gøy.. Ja, den ploger sjøen i 12-13knop :giggle:

Redigert av Klypa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...