silva Startet 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2005 Jeg er i en litt spesiell situasjon. Har en GPS og to kartplottere (2 pc'er). Jeg ønsker at GPS'en skal snakke med begge maskinene via seriell kabel. Spørsmålet er om jeg kan parallellkoble seriell-kablene. Ganske enkelt lodde seriell kabel nr. 2 sammen med eksisterende seriell-kabel. Erfaringer, synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Erfaringer, synspunkter? http://www.marinelektronik.se/ Bruker den som heter Lemming 5 Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
BEG Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Har en GPS (Garmin) og 2 plottere (Seiwa, altså ikke PC). Kommunikasjons-ledningen fra GPS'en er koplet til hver av plotterene, altså som en vanlig paralell-kopling. Fungerer uproblematisk. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
kringeland Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Spørsmålet er om jeg kan parallellkoble seriell-kablene. Ganske enkelt lodde seriell kabel nr. 2 sammen med eksisterende seriell-kabel. Erfaringer, synspunkter? Jeg har lagt kabel fra GPS i et koblingskinne og tar derfra sinaler ut til 2 kartplottere og 1 PC. Fungerer helt ok. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.