Jump to content

Hva har du kastet i sjøen? :)


jensemann2

Recommended Posts

Artig tråd. Det er knapt noen som kaster noe i sjøen lenger. Men jeg er gammel nok til å huske at det var helt vanlig før. Folk kasta "alt". Komfyrer, sykler m.m. Ofte fra broer. Alt som sank kunne kastes. Mange rydda i skap og kjeller - tok en tur med båten og sendte det til bunns. Godt verden har gått videre. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Huff... Kasta en splitter ny paraplydregg med tilhørende 5 meter kjetting på sjøen. Tauet lå igjen i båten. Lang i maska når jeg så alt forsvant i dypet.

 

Har også kasta en stor og full mann på sjøen som raste inn båten min med ei jolle i plan. Var sint da... Heldigvis varmt å fint i været. Han ble noe mer edru...

 

Var også med da kompisen min "mista" en Toyota Hiace i det han skulle sjøsette

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Det har gått noen mobiltelefoner, og mye verktøy over ripen min opp gjennom årene...

 

Jeg har en tendens til å eksplodere når ting ikke går som jeg vil, og da ryker det første jeg får fatt i veggimellom :headbang:

 

(for ikke å sette meg selv i knipe når slike ting inntreffer, har jeg alltid dobbelt av alt med meg i båten. :lol::lol::lol: )

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Huff det er så mangt :giggle:

 

Et par rustne fiskestenger

Softgun pistol

Noen og 150 sluker

Ja, en dregg og.. glømte da og feste tauet i båten. 50meter tau og en dreggforsvant :headbang:

En thermos og noen kopper.

Ja. 4 telefoner..

Klarte og hive 6 teine som ikkje var blåsa på :headbang:

Ja også et par tobakkspakker..!!

Men ja, ingenting mer eg kjem på..

Redigert av Klypa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skulle skylle av en øse og en tresleiv. Hadde begge i den ene handa og en oppvaskebørste i den andre. Ble litt knotete å holde begge to og vaske med børsten samtidig, så jeg la fra meg øsa på vannet...... :headbang:

 

Innså at det kanskje hadde vært lurere å slippe tresleiva.

Fikk endel spørsmål om det etterpå.

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

I mine yngre år som ansatt i en båtutstyrs sjappe, så opplevde jeg at et av de mest populære kokeapparatene for båt meget ofte ble kastet på sjøen.

Det dreier seg om en kjent og kjær Optimus 155 med forvarmer. Uten også for den del. De ble åpnet før de var varme nok, og flammen stod til værs. Over rekka bar det, og så ned til meg for rep. og overhaling av dyser og kompletering av brennere.

Dette medførte oftest ikke til miljøproblem, for sansynligvis ble kjærringa kastet etter for å få apparatet opp igjen. :lol: Mye tyder på det.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Var på "fylletur" her for mange år siden med en gjeng. Så kom tåka sigende. Men det gjorde jo ingenting - det var før-gps men vi hadde med 2 kompass.

 

Men de viste aldri samme kurs , så vi ble jo noe forvirret. Endte med at det ene kompasset ble kastet på sjøen i ren forbannelse. Viste seg jo da at det som havna på havets bunn var det som virket - og vi satt igjen med et som var værre enn ingenting :lol:

 

Men vi fant fram til slutt...

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg "mista" en rusten og ødelagt grill for mange år siden. Jeg angret meg etterpå, og ville ikke gjort det i dag.

 

For endel år siden røyka jeg, men til tross for det synes jeg lukta av gamle sneiper var veldig "stugg". Sneipene gikk derfor i sjøen. Må bare innrømme at det ville jeg nok fortsatt med dersom jeg fremdeles hadde røyka.

 

Jeg kaster ellers ingenting i sjøen enn kaffegrut. Er jeg langt nok ute kan jeg også finne på å kaste annet matavfall som synker og som etterhvert blir borte av seg selv :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det absolutt morsomste jeg har sett noen kaste i sjøen, var da svogeren kasta med slukstang fra land. Tre-delt karbonfiberstang, ingen stangringer på indre del. Han kasta, haspelsnella (med 12 kulelagre...) løsna, tok med seg snøret og de to andre stangdelene, og ble borte i dypet. Svogeren sto igjen med 1/3 av stanga i hendene, og et forholdsvis ubetalelig ansiktsuttrykk som ville redefinert uttrykket "Kodak moment" om jeg bare hadde fått ut fingeren.

 

Han er fortsatt ikke særlig snakkesalig om den snellemonteringen, eller prisen på alt som ble borte...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...