Jump to content

antihevert lekker vann


jensemann2

Recommended Posts

Jeg har en antihevert montert mellom varmeveksleren og eksosbendet. Når motoren går full gass holder den tett men på under halv fart og nedover så renner det friskt av den tuten på toppen av antiheverten. Den er helt ny av typen "Thor". Skal de ikke holde tett? Det er jo med en slange til den som tydligvis skal lede vekk vann, men halve poenget må vel være slippe å pumpe ut litervis av vann fra kjølen etter en tur?

Link to post
Share on other sites

Jeg har en lignende fra vetus der fulgte det med slange og en liten skrog gjennomføring. og det kommer mye vann ut av denne så dette må ut av båten med slange og gjennomføring. Fungsjonen er at når du stopper skal vannstanden i systemet synke og da skal det suges luft inn i slangen. under gange kommer det vann ut av slangen, dette er for at ikke salter skal tette luftehullet.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt diverse slike dingser opp gjennom årene. Fellesnevneren er at de startere å lekke, om ikke med en gang, så over tid. Atihevertene (to motorer) på Hulda er nå T-stykker med forsnevringer (orofice) som drypper/renner opp i en trakt og til sjø. Når jeg stopper motorene, så hører jeg også at de slurper luft, og jeg vet at de fungerer. Dessuten så kan jeg sjekke at de drypper/renner når motorene går.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...