Jump to content

Dusj i båter i Maxi 95-klassen?


larsparsfromage

Recommended Posts

Kan en installere innendørs dusj i en båt som Maxi 95? Eller noen annen beboelig båt i 250 000 kroners klassen eller under? Vurderer å anskaffe denne båten som bopæl og jordomseiler på lenger sikt.

 

Skjønner at det kan bli problematisk med tanke på luftfuktighet, men kan det være mulig å installere dusj med varmtvann på badet i en slik båt eller tilsvarende? Kan en luftavfukter løse problemet? Må badet bygges om og bekles med plastikk? På en jordomseiling vil jeg sannsynligvis ikke ha behov for innendørs dusj, men under vinterperioder, hadde det vært en fordel :)

 

Dersom jeg skulle bosatt meg på Aker Brygge, hadde det nok ikke blitt et problem, men det fins båtplasser i Norge der dusj og vaskemaskin ikke er tilgjengelig. Gode råd er høyt verdsatt, men forhåpentligvis ikke dyre :)

 

Jeg er forresten en komplett nybegynner. Bær over min uvitenhet :)

Redigert av Ganso Estupido (see edit history)

Stor fan av Daniel Duppsko. Liker også å plaske med bena i vann.

Link to post
Share on other sites

Hei sveis!

Eg har ein 33-fotar frå 1975 med dusj på badet. Det fungerer slik at ein trekk ut dusjhovudet frå vasken og heng det på veggen når ein skal dusje. I dørken er det ei teakrist, og under den samlar vatnet seg opp (ca 10 cm djupt). Så har eg ei automatisk lensepumpe som pumpar ut vatnet når eg dusjar.

Nederste delen av skotta på badet er plastbelagt, elles er det lakkert teak og mahogny, noko som held seg heilt fint.

Eg har ope vindauge medan eg dusjar og set inn ein luftavfuktar etterpå. Det fungerer heilt greit. Dusjar om bord ca kvar dag.

 

2012-03-22%2015.47.24.jpg

Link to post
Share on other sites

Heisann! Takk for bra svar! Håpet på at noe sånt skulle være mulig. Oppmuntrende å se. Utifra bilder jeg har sett av bad på Maxi 95, skulle jeg tro at noe tilsvarende er mulig :)

Stor fan av Daniel Duppsko. Liker også å plaske med bena i vann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...