olitjelta Startet 22.Mars.2012 Del på Facebook Startet 22.Mars.2012 Skal kjøpe båt og har allerede en 10 hk mariner viking. Jeg skal kjøpe en båt som er 16 fot og veier 400 kg ( nordkapp 16 ) jeg skal da sette denne motoren på båten. jeg kan jo ikke kjøpe større motor pga alderen min. Båten skal jo dermed ikke gå fort, men være god til korte dagsturer og fisketurer? vil dette gå eller er det noe problem i det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Det burde gå veldig greit det. Litt tung den båten da, så det vil ikke gå fort. Men du kommer deg da fremover... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Proxor Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 vil fungere greit, selv har eg ein 15hk på ein 19 fots båt:p og det går da framover i den farten eg ønsket og oppnå til tur og fiske. se tråden ang det her: https://baatplassen.no/i/topic/88972-baat-19fot-1500kg-minimum-motor-for-rundt-8knop/page__p__1261950__fromsearch__1#entry1261950 Sitér dette innlegget Link to post
olitjelta Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 +-10 knop ?? !! fantastisk bra :) det hadde eg ikkje forventa av ein liten motor på ein stor båt. Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.Mars.2012 Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 (redigert) Hvis motoren har en propell som er beregnet på mindre og planende båt så bør du bytte til en propell med mindre blader og/eller stigning. Redigert 23.Mars.2012 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.