Jump to content

Hvilken vei skal rorhylsen installeres?


Sabrina

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal montere rorhylse på en ny båt. Hylsen har to O ringer i kun den ene enden. Hylsen har også utvendige gjenger i begge ender, samt grease kopp på midten. Skal enden med O ringer vende ned mot vanntrykket, eller opp (over vannlinjen)?

 

Fornuften sier umiddelbart ned, men der er argumenter for begge alternativer.

 

Mvh

Sabrina

Link to post
Share on other sites

Takk for det Sayana. Andre mener imidlertid at O ringene skal vende nedover og grease presses inn til det tyter ut over hylsen.

Er det rart at en blir forvirret?

Som sagt er der gode argumenter for begge alternativer, så kanskje spiller det ikke så stor rolle. Men jeg hadde håpet noen kunne fastslå en gang for alle at slik skal det være.

 

Nå installerer jeg den slik du sier, så får det stå til!

 

Mvh

Sabrina

Link to post
Share on other sites

Det viktigste argumentet er at vannet renner nedover.

 

Om man har tetting på toppen skal det dermed ikke komme veldig mye vann inn. Og om det kommer inn noe, kan det renne ut i bunn. Grease holdes på plass av vanntrykket, og dermed trenger ikke mye vann inn fra undersiden heller. Og som sagt, det renner alltids ut igjen.

 

Har man derimot tetting i bunn, vil det komme inn mere vann i toppen. Og det blir verre for vannet å komme seg ut igjen. Vannet blir stående i greasen, og ting går i stykker.

 

Tetting i topp blir topp.

 

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...