Jump to content

Skade på nylig kjøpt båt. Hvem har ansvaret?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg har oppdaget et skade på båten som jeg kjøpte privat i fjor. Det er en Bever 740 fra midten av 80 tallet. Det er snakk om en gammel og dårlig reparert skade i skroget som må utbedres til ca. Kr20,000,- Verkstedet sier jeg bør ”gå på han som solgte båten” men jeg er usikker. I tillegg så har jeg nettopp vært gjennom en 3 år lange rettssak mot et tidligere arbeidsgiver og jeg vet hva det kan koster både i penger og mentalhelse å kjøre et slik sak. Dessverre så er det ikke alltid den som har rett som får rett.

 

I kjøpskontrakten, som er den fra Forbrukerrådet, så står det krysset ”Ja” for at båten selges som den står. Men det står også krysset ”nei” for Tidligere skader og Skader på skroget. Jeg la ikke merke til noe da jeg inspiserte båten før jeg kjøpte den.

 

Synes dere jeg bø tar det opp med selgeren eller er det bare å glemme det?

 

Jeg heller egentlig til det siste men... :confused:

 

Bill

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Link

Hadde en lignende sak for noen år siden, forskjellen var at skaden var enda mere omfattende og at jeg oppdaget det innen et par måneder. Jeg fikk hjelp av advokat Tangedal og fikk hevet kjøpet.

Spander på deg noen kroner på at han går igjennom saken og gir deg et råd. (er du medlem hos KNBF får du en time gratis konsultasjon)

Link to post
Share on other sites

Følg instinktet ditt. Glem det. Hvis ikke du har bevis for at selgeren har lurt deg så har du neppe noen sak og for 20.000 er det ikke verd å sette i gang "apparatet" med reklamasjon, oppfølgning, forliksklage osv. Det blir bare tull. Mht avkrysningen i kontrakten er det mest forstandig p legge til grunn at det begrenser seg til HVA SELGEREN VET, og hvis dette er noe fra før hans tid, gir ikke avkrysningen deg noe som helst annet enn hodebry.

 

Se der, nå fikk du det på sølvfat! :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Følg instinktet ditt. Glemm det ....... Se der, nå fikk du det på sølvfat! :smash:

 

Well you read my mind :thumbsup: har begynte og fikser det selv nå.

 

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...