Jump to content

Hvor høyt skal VP 290SP transom monteres på Draco 1700?

tomzern

Recommended Posts

Hei!

Skal snart igang med montering av AQ151A med 290SP drev på Draco 1700'n min, så lurer jeg på hvor høyt jeg skal/bør montere dette på akterspeilet. Har fått tak i hullmalen fra VP og der står det at kavitasjonsplata skal flukte med bunn av båten, men tenker også litt på at det hadde vært fint å få motoren montert høyere med tanke på sjøvann inn i manifold. Har hørt noe om mellomleggsplater som kan monteres på selve drevet for å kunne montere transom og motor høyere? Burde jeg vurdere det?

Har badeplattform, så båten ligger ganske lavt hvis det står folk bakpå der. Vil ikke ha sjøvann inn i sylinderne :nonod:

Mvh Tomzern

Hmmm.... Med AQ151 blir jo ikke 1700 så eeeekstremt dyptgående.... Men har sett dem med V8 der var det montert spacere mellom manifolder og risere.

Noen slik spacer er jo ikke mulig å montere på 151.

Har da sett 1700 med 151 der vannlinja er midt på knutebelg,kan egentlig ikke skjønne at aqua block skal bli et problen så fremt klaff på drev eller belg er i orden samt at det ikke står to stk Kingkong aper med ølmage på badeplatt da bølgene slår.

Redigert av 68 GT (see edit history)

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...