tomzern Startet 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2012 Hei! Skal snart igang med montering av AQ151A med 290SP drev på Draco 1700'n min, så lurer jeg på hvor høyt jeg skal/bør montere dette på akterspeilet. Har fått tak i hullmalen fra VP og der står det at kavitasjonsplata skal flukte med bunn av båten, men tenker også litt på at det hadde vært fint å få motoren montert høyere med tanke på sjøvann inn i manifold. Har hørt noe om mellomleggsplater som kan monteres på selve drevet for å kunne montere transom og motor høyere? Burde jeg vurdere det? Har badeplattform, så båten ligger ganske lavt hvis det står folk bakpå der. Vil ikke ha sjøvann inn i sylinderne Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
68 GT Svart 23.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2012 (redigert) Hmmm.... Med AQ151 blir jo ikke 1700 så eeeekstremt dyptgående.... Men har sett dem med V8 der var det montert spacere mellom manifolder og risere. Noen slik spacer er jo ikke mulig å montere på 151. Har da sett 1700 med 151 der vannlinja er midt på knutebelg,kan egentlig ikke skjønne at aqua block skal bli et problen så fremt klaff på drev eller belg er i orden samt at det ikke står to stk Kingkong aper med ølmage på badeplatt da bølgene slår. Redigert 23.Mars.2012 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Draco24styling Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 På min monterte jeg transom 5 cm fra bunn, men tror du med fordel kan sette den så høyt som mulig Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Marida Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 På de malen du fikk med var det vel en tabell. Nå du legger en planke langs med kjølen din og måler vinkelen på akterspeil/kjøl, kan du gå inn på tabellen å se hvor høyt du skal. Lykke til, alltid morro å ta slike hull Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Kommer du for høyt må du ha stålpropell Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 Tror ikke det er teknisk mulig og komme for høyt. på. aktuell. båt. type,begrenser seg fort med innv plass Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.