kintii Startet 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2012 Hei Jeg har en 2007 modell yamaha 30 totakter som jeg holder på å klargjøre for salg. Ved bytte av tennplugger så ser jeg at den 3 (nederste) er litt fuktig av bensin. Jeg har ikke turnet motoren ei heller startet den siden jeg tok den opp i oktober i fjor. Det er bensin fordi det lukter bensin og fordampet fort. Alle pluggene ser tilsynelatende like ut med tanke på farge. Pluggene byttet jeg i fjor. Jeg legger ved ett bilde, pluggene ligger i riktig rekkefølge fro topp til bunn. Altså dette må da være fra i fjor. Jeg kan også benytte anledningen til å spørre om en ting i forbindelse med bytte av giroljen. Giroljen så ganske fin ut, den var litt sort men ikke noe vann i. Det kom ut ca 2 dl og det var også det jeg fylte på igjen etterpå (fra bunnen). Da jeg hadde fylt opp til det akkurat rant ut i topp skrudde jeg i toppluggen først, men før jeg rakk å få i den nederste rant det ut ca 1,5 teskje med girolje fra bunnpluggen. Sikkert fordi jeg var dum nok til å glemme å sette på den nye pakningen på skruen og i mellomtiden så jeg det begynte å dryppe litt. Gjør dette noe eller bør jeg bytte oljen på ny nå? Tenker helst på om det blir noe undertrykk eller noe annet tull som ikke er bra? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 (redigert) http://kvinnherad-mc.com/Bilder/tennplugg/tennplugg.htm rull litt ned på siden og du vil få opp et flott bildeoversikt over hva som er hva Redigert 24.Mars.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kintii Svart 24.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2012 http://kvinnherad-mc.com/Bilder/tennplugg/tennplugg.htm rull litt ned på siden og du vil få opp et flott bildeoversikt over hva som er hva Takk skal du ha, det var en grei oversikt. Pluggene mine ser tilsynelatende helt normale og fine ut. De er like alle mann. Men jeg kunne ikke finne noe spesifikt angående det at den nedertste av de 3 pluggene var noe fuktig av bensin etter vinterlagringen. Jeg har i dag hatt svev på motoren og den sviver som en yamaha skal på alle 3 sylindrene. Men igjen, det at den nederste var noe fuktig synes jeg dog var litt rart? Trenger det å bety at det er noe galt? For somsagt svev den veldig pent når jeg startet den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.