Jump to content

kjøp av ny autopilot til skøyte


jensemann2

Recommended Posts

Skøyta har tidligere hatt Robertson AP-20 montert. Den var fra 60-70 tallet, og fungerer ikke lengre. Det står en hydraulisk pumpe på hovedmotoren og denne er koblet til en elektrisk ventil som styrer oljestrømmen. Det kommer 3 ledninger ut fra denne ventilen. Jeg har hørt at man kan koble en hvilken som helst autopilot til denne ventilen så lenge den er beregnet for et system som er drevet av hovedmotoren og ikke en elektrisk pumpe.

 

Tenkte dermed på å kjøpe denne http://www.ebay.com/itm/Simrad-AP35-Autopilot-System-AP35-J3000X-RF300-No-Heading-Sensor-/280788532591?hash=item41604cfd6f&item=280788532591&pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&vxp=mtr

 

samt at jeg trenger en kompass sensor i tillegg for å montere på magnetkompasset.

 

lurer på om prisen her er inkludert amerikansk moms eller om det blir 25% lagt på den prisen som står? Ifall sistnevnte er det kanskje ikke så billig i forhold til Norsk pris likevel?

Link to post
Share on other sites

Den kan settes opp for magnetventiler eller analogt signal mot styremaskin, den kan ikke kjøre pumpe direkte slik som lystbåtene bruker.

Mener jeg har komplett men er ikke hjemme igjen før om en uke så jeg må ha en vareopptelling først.

 

Pris tar jeg ikke i åpent forum, PM.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...