PerUlv Startet 24.Mars.2012 Del på Facebook Startet 24.Mars.2012 Heisann, Jeg ser at mange bruker IPAD som kartplotter. Nå er det imidlertid mye som skjer med Android og etterhvert kommer jo også Windows 8 nettbrett. Uansett; jeg er i markedet for et nettbrett som kan benyttes også til båtnavigasjon. Jeg liker egentlig ikke Apple. Derfor ønsker jeg primært et Android nettbrett. Men det er en jungel i android verdenen, noe som gjør valg av nettbrett mer komplisert. Er det noen som har erfaring med enkelte android brett til denne bruken? (tenker spesielt på utfordringer med fuktig miljø, varme fra sol, gjenskinn i skjerm, lesbarhet i sol og mørke etc) Er det noen spesielle ting man bør være obs på? Innebygget GPS vs ekstern GPS? Jeg vil helst ikke ha for mange dingser liggende og slenge men ser at det finnes en tilbyder som har wireless NMEA og AIS. Denne burde sikkert kunne sende signal fra ekstern gps trådløst til et nettbrett? det kunne jo bli litt elegant... Programvare. Synes det virker enkelt på Ipad, men mindre utvalg på android. Hvilke alternativ finnes og hvilket oppleves som best? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Mars.2012 Del på Facebook Svart 24.Mars.2012 (redigert) Det går allerede tråder om dette. Hiv deg på der så slipper vi å starte på nytt: https://baatplassen.no/i/topic/66742-android-som-kartplotter/page__hl__andriod Det er også 2 tråder med apper for iPad og Android. Søk på forumet så dukker de opp. :-) Redigert 24.Mars.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.