dkt850 Startet 24.Mars.2012 Del på Facebook Startet 24.Mars.2012 Hei. Det sniker seg inn vann til cabinen på min Ramin 785. Vannet kommer gjennom mellom "skrog" og pakning, ikke mellom luken og pakningen. I papirene som fulgte med fra forrige eier ser jeg det er en kvittering på pakning, så den er nok byttet pga tidligere problemer. Pakningen ser OK ut men jeg mistenker at den ikke klemmer godt nok mot "skroget". Å bytte pakning uten å gjøre noe mer har jeg nesten ikke tro på. Er det noe triks? Kan jeg "lime" den på med legge en fuge silikon i den før jeg klemmer den på plass igjen? Andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 25.Mars.2012 Del på Facebook Svart 25.Mars.2012 Prøv det stoffet som renner langs pakningen for å finne hull først. Tror maritim.no har dette. Er det stort hull så kjør inn silikon /sika. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 25.Mars.2012 Del på Facebook Svart 25.Mars.2012 Smør inn pakningen med glyserin, det myker opp gummien og medvirker til at pakningen tetter bedre. Sitér dette innlegget Link to post
dkt850 Svart 5.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2012 Tettet: Jeg tok av pakningen. Det er tidligere lagt silikon men den har sluppet "taket", og vannet hadde fri passajes mellom silikon og glassfiberen. Pusset rent rundt kanten, og la en fuge med http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Vindusrutetetning-364809/ på den renpussede kanten, og inne i pakningens område som går mot kanten. Klemte så på pakningen og det tøt passe med tetningsmasse ut. Så smurte jeg glysering på pakningens del som går mot selve vindu. Tettetiltaket er utfordret for regnet har vært her, og det er ikke tegn til noe vann mer. Sitér dette innlegget Link to post
dkt850 Svart 28.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2012 En liten update. Løsningen har holdt tett hele sommeren og høsten. Båten skal opp på søndag for vinterlagring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.