Kildahl123 Startet 24.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2012 Hei! Er det noen som har erfaringer om en 760 Noblesse? Det virka som en fin båt med mye ute plass. Hvordan er den i vannet når det er litt bølger? Anbefalt motor og ovs. Hadde en Nordkapp 620 avant med 200hk for ett par år siden. 200hk på den viste seg å være for mye. Bare det var litt bølger og gassen var i bånn måtte do holde deg godt fast. Vi var ikke så fornøyd med denne. Håper på hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2012 Jeg er veldig fornøyd med den. God plan løsning og godt skrog. Jeg hadde tidligere 250hk og det fungerte veldig bra. ( må selvfølgelig dra av farten litt når det kommer litt bølger. ) Nå har jeg 350 hk Yamaha, og er enda mer fornøyd. - på båten er at det er litt liten frontrute når kalersjen er på. Men det går greit. Men ellers er vi veldig fornøyde med den. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
twisterx Svart 26.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Vi har en 760 Noblesse med E-TEC 250HO. Min erfaring er at denne båten tåler MYE motor. Tror 2x200 er optimalt (bortsett for lommeboken). Med en 250HO får man 46-49 knop på topp litt avhengig av propellvalg. Grei marsjfart ligger mellom 20 og 40 knop med 28-32 knop som det ideelle. Vi kjøpte båten nettopp på grunn av uteplassen. Den er veldig lett å bevege seg i for både store og små. 760 har ganske kraftig V-bunn som gjør at den tar bølger svært bra. Erfaringen min med kjøring i bølger er at det ofte er bedre å trøkke på ordentlig for å få båten skikkelig oppå bølgene istedet for å ligge i en slik fart at man fort treffer en bølge rett mot. Men det går en grense selvfølgelig ;-) Om det er noe spesifikt du lurer på så bare spør! Sitér dette innlegget Link to post
Kildahl123 Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Det holder nok med en motor, enten 200HO eller 250HO. Bensin prisene er såpass høye, så forventer 16 kr pluss på sjøen! Utstyr behov, hvordan ligger det an? Tilbudet på Båtmessa var på 642.000kr med baugpropell, toalett, 200HO og en del annet. Skulle få prøve den til Påsken, så håper på en god opplevelse. :P Det er viktig at den tåler litt sjø, det blir fort litt bølger uten for Rygge. Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 26.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Vi har følgende utstyr: - Baugpropell (et must!) - Ankervinsj med fj.kontroll (et must!) - Garmin 4008 (et must!) - Syrefast vindskjerm (ikke noe must, men har mye å si for look'en) - Havnepresenning (et must!) - Kjøleskuff (veldig kjekt - nesten et must) Har ikke: - El. toalett (angrer på at vi ikke bestilte dette) - ICON (ikke tilgjengelig når vi kjøpte - hadde nok bestilt dette idag) - Pentry (nesten bare tull med den plasseringen det har i en 760) Jeg hadde ikke kjøpt en så liten motor som en 200HO. Fulle tanker veier over 300kg. Full båt veier 600kg. Dette utgjør en veldig stor forskjell i forhold til du alene i båten. En 250 er minimum spør du meg.. Sitér dette innlegget Link to post
raafen Svart 27.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2012 Har nesten samme utstyr som twisterx men ikke ankervinsj. Har imidlertid el-toalett, pentry og I-CON (elektronisk gass/gir). Kjøpte båt i fjor m/300 Evinrude. Er fantastisk godt fornøyd, anbefales sterkt - men IKKE undermotoriser båten. Som twisterx skriver så er nok en 250 et minimum. Tror du får får mye mere glede av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kildahl123 Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2012 Men 200HO tilsvarer 225HK? Det virker litt snaut til en båt i den størrelsen. Men det blir ca 50 tusen ekstra for en 250HO. Bare den gjør 40+ så blir nok alle glade. Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 28.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2012 En dag skal du selge båten din. Mitt inntrykk er at 760 Noblesse nærmest ikke er solgt med mindre motorer enn 225HK og de fleste har 250 eller mer. Så den rabatten du får idag på en 200HO vil du nok minimum måtte gi den dagen du skal selge videre. Derfor blir egentlig den reelle kostnaden din for å eie en større motor rentekostnadene på prisforskjellen. Dersom du må betale 50k ekstra for større motor så blir kostnaden 50k*4%=2.000,-/år. Noe å tenke på? Og husk at toppfart på disse båtene ikke er spesielt viktig. Du kjører aldri på topp uansett. Min båt går ca 48kn men jeg kjører svært sjelden over 35-37 knop. Større motor velger du for å få en båt som er rask og lett å håndtere. En minimumsmotorisert båt vil alltid oppføre seg seigt og dårlig og gi deg en dårligere opplevelse av det som er en fantastisk bra båt! Sitér dette innlegget Link to post
Kildahl123 Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Da ble det en Nordkapp 760 Noblesse til slutt. Fantastisk båt! Takker for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 hvilken motor og hvilket utstyr vagte du Sitér dette innlegget Link to post
Kildahl123 Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 -Evinrude e-tec 250. -Baugpropell -Styrefast vindskjerm -Havnepresenning -El toalet -Musikk anlegg -Garmin av et slag -Ankervinsj (vi fikk påmontert etter kjøp) -Kjøleskuff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.