Jump to content

Hva finnes av Stålpropell til VP 280/290


Bearded Beast

Recommended Posts

Driver og titter etter stålpropell til skuta men jaggu var det lite å finne. Fant kun Solas New Saturn. En propell eg ikkje kjenner noe til og finner svært lite om, eg antar den er rimelig allround med hverken noe særlig rake elr cupping. Noen som har sammenligningsgrunnlag på denne?

Link to post
Share on other sites

Vel trenger og trenger. Når en aluprop slipper så slipper den helt, som et sommerdekk på is mens turtallet raser opp. Mens en skikkelig stålpropell bare slipper delvis og meir kontrollert og 'tar' igjen uten noe videre baluba etter min erfaring. Vil ha drevet på ytterste stillet og det fungerer dårlig nå. En forlenger på drevet kunne sikkert også gjort nytten på et vis da det må mer til før det tar løs.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er att, har du båt som går over 30 knop så kaviterer alu propellene, malingen flasser av og da begynner det å korodere..

Men med stål så er det bare fram med 1000 våt slip og pusse de fine år etter år.. og vi har barn/ ungdommer som står vannski og tube.. da sitter stål bedre slipper den så er det bare å slakke av litt og gi på igjen. med alu opplevde jeg flere ganger att vi måtte slakke helt ned for å få grep. spesielt med paraglider og litt bølger.. :sailing:

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...