Bearded Beast Startet 25.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2012 Driver og titter etter stålpropell til skuta men jaggu var det lite å finne. Fant kun Solas New Saturn. En propell eg ikkje kjenner noe til og finner svært lite om, eg antar den er rimelig allround med hverken noe særlig rake elr cupping. Noen som har sammenligningsgrunnlag på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Skikkelig lite faktisk Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 se her:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 30.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 SP Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Det er ytterst sjeldent å se noen kjøre stål på de gamle AQ drevene, går stort sett i aluminium, hva er grunnen til at du trenger stålprop? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 31.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Vel trenger og trenger. Når en aluprop slipper så slipper den helt, som et sommerdekk på is mens turtallet raser opp. Mens en skikkelig stålpropell bare slipper delvis og meir kontrollert og 'tar' igjen uten noe videre baluba etter min erfaring. Vil ha drevet på ytterste stillet og det fungerer dårlig nå. En forlenger på drevet kunne sikkert også gjort nytten på et vis da det må mer til før det tar løs. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Helt enig.. Stål er tingen på min båt iallefall. kjøpte c6 på finn her om dagen. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Leif T. Røbekk Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Scand 7100 Hva har du erfart i forskjell så langt da? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 1.April.2012 Link til dette innlegget Svart 1.April.2012 Min erfaring er att, har du båt som går over 30 knop så kaviterer alu propellene, malingen flasser av og da begynner det å korodere.. Men med stål så er det bare fram med 1000 våt slip og pusse de fine år etter år.. og vi har barn/ ungdommer som står vannski og tube.. da sitter stål bedre slipper den så er det bare å slakke av litt og gi på igjen. med alu opplevde jeg flere ganger att vi måtte slakke helt ned for å få grep. spesielt med paraglider og litt bølger.. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.