Jump to content

Ombygning av pulpit

Hiatus

Recommended Posts

Hei

Nå er ungene så stor at de ikke vil være med på båttur så nå må en av oss gamlingene hoppe i land. Det er ikke så enkelt fra en Hunter 28.5 seilbåt, men nå planlegger jeg å gjøre noe med dette.

Jeg har planer om å lage "hull" i pulpit slik at det blir lettere å entre båten fra baugen. Det jeg planlegger å gjøre er å fjerne den øverste rustfrie dele framme, slik som vist på bildet.

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3184/pulpit.jpg

Har noen meninger om dette er lurt. Blir like sterkt (og sikkert)? Blir det pent! Bør jeg få montert et baugspydd også?

Hilsen Reder og Kaptein på Hiatus

Jeg holder på med prosjektering av endring av pulpit jeg også, og har hatt samtale med ham som skal gjøre jobben for meg.

Svaret derfra er at jeg må forsterke pulpiten når denne åpnes opp, ellers vil denne bli noe ustabil og påføre slitasje på festene mot dekk.

Jeg kommer derfor til å legge teak fra et godt stykke inne på dekk og lage baugspyd utfra dette, samt sette på understøtte for å holde det oppe.

Slik jeg vurderer bildene dine, er ikke min jobb så veldig annerledes i forhold til din...

Lykke til.

Hej Hiatus

Det er ikke min båt - dette var en standard løsning på maxi 900 tror jeg. Har bare set den i havna her i Danmark og fandt deretter billedet på den svenske Maxisiden ! Jeg mener at huske at den låses med en wire i hver side men er ikke sikker. Skal gerne se om jeg kan finde båten som nu står på land og tage et foto jeg kan maile dig.

/Anders

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...