Hiatus Startet 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2005 Hei Nå er ungene så stor at de ikke vil være med på båttur så nå må en av oss gamlingene hoppe i land. Det er ikke så enkelt fra en Hunter 28.5 seilbåt, men nå planlegger jeg å gjøre noe med dette. Jeg har planer om å lage "hull" i pulpit slik at det blir lettere å entre båten fra baugen. Det jeg planlegger å gjøre er å fjerne den øverste rustfrie dele framme, slik som vist på bildet. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3184/pulpit.jpg Har noen meninger om dette er lurt. Blir like sterkt (og sikkert)? Blir det pent! Bør jeg få montert et baugspydd også? Hilsen Reder og Kaptein på Hiatus Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Jeg holder på med prosjektering av endring av pulpit jeg også, og har hatt samtale med ham som skal gjøre jobben for meg. Svaret derfra er at jeg må forsterke pulpiten når denne åpnes opp, ellers vil denne bli noe ustabil og påføre slitasje på festene mot dekk. Jeg kommer derfor til å legge teak fra et godt stykke inne på dekk og lage baugspyd utfra dette, samt sette på understøtte for å holde det oppe. Slik jeg vurderer bildene dine, er ikke min jobb så veldig annerledes i forhold til din... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Söderberg Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Denne type av pulpit er ganske smart: http://www.qvalinova.se/maxisidorna/images.../maxi_900/6.jpg I lukket tilstand er pulpitten stiv og sikker. I åben tilstand er den veldig let at entre via ! //Anders Sitér dette innlegget Link to post
Hiatus Svart 13.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Anders Din pulpit ser smart ut med både åpning og stige. Hvordan låser du stigen når den er lukket og er den støttet mot baugen når den er ibruk? Hilsen "Hiatus" Sitér dette innlegget Link to post
Söderberg Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Hej Hiatus Det er ikke min båt - dette var en standard løsning på maxi 900 tror jeg. Har bare set den i havna her i Danmark og fandt deretter billedet på den svenske Maxisiden ! Jeg mener at huske at den låses med en wire i hver side men er ikke sikker. Skal gerne se om jeg kan finde båten som nu står på land og tage et foto jeg kan maile dig. /Anders Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.