joelle Startet 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2005 Sitter og forbereder handle lista, til min nye båt og har begynt att gjøre meg tanker rundt dette med første smøringa. Det jeg har fått med meg er att det skall på 3-4 lags epoxy primer. Er det noen spesiell man ska kikke etter? Siden ett strøk med hard bunn stoff- samme spørsmål her Og siden stoffe med sjøl polerende bunnstoff Jeg lurer som sagt over rekomendasjoner på produkter, tips og tricks og tenke på. Hva kan man beregne for forbruk på en 30 fot seil båt? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Siden ett strøk med hard bunn stoff.. Og siden stoffe med sjøl polerende bunnstoff Et lag selvpolerende OPPÅ hardt bunnstoff ? Interessant. Hvor har du lest dette ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Et lag selvpolerende OPPÅ hardt bunnstoff ? Vanlig metode her vest. Et lag Hard Racing i hvit eller irrgrønn over primeren, og til slutt ett eller to strøk Mille Dynamic. Funker så det griner etter ... du ser med en gang når Mille'n er slitt gjennom. Iflg. min læremester på dette sp blir det visstno bedre heft også. I alle fall HAR du et bunnstoff under når det selvpolerende er slitt vekk/brukt opp. Har selvsagt gjort dette selv ... helt OK, funket som bare det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 13.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2005 Hvis du bruke Jotun sin Antipest Epoxy primer kan du legge Nonstop selvpolerende bunnstoff direkte oppå primeren før denne er herdet skikkelig ut. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 15.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2005 Vanlig metode her vest. Et lag Hard Racing i hvit eller irrgrønn over primeren, og til slutt ett eller to strøk Mille Dynamic. Funker så det griner etter ... du ser med en gang når Mille'n er slitt gjennom. Iflg. min læremester på dette sp blir det visstno bedre heft også. I alle fall HAR du et bunnstoff under når det selvpolerende er slitt vekk/brukt opp. Har selvsagt gjort dette selv ... helt OK, funket som bare det. <{POST_SNAPBACK}> YES! Dette er nok den metoden jeg ville valgt. Ikke for å bedre vedheft av selvpolerende bunnstoff, men for å se hvor den selvpolerende var slitt av. Men laget med hardt bunnstoff må ha en farge som synes, signalrød, irrgrønn, o.l. Ikke samme farge som bunnstoffet skal ha til slutt. Så er du sikker på hvor du behøver å stoffe(flekke) til neste år. Da ser du hvor det trengs nytt lag bunnstoff. Lykke til med ny båt! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.