Jump to content

Hva er forskjellen på Yamaha 8A og 8B i fra 70-80-tallet?


Diddn

Recommended Posts

Som emnetittelen sier så lurer jeg på hva som er forskjellene på Yamaha 8A og 8B i fra 70-80-talltet?

Motorene ser ganske forskjellig ut men de ser også ganske like ut. Har yamaha laget disse motorene på samme tidspunkt altså samme år? Eller er 8A eldre enn 8B?

yamaha_8a.jpg Yamaha 8A

yamaha_8b.jpg Yamaha 8B

 

Mvh Diddn

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

dekoren på 8A tilsier at den er 77-79mod, B er nok 80-83. Mener blokka er stort sett den samme , største forskjellen ser ut til å være deksel

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det er nok flere forskjeller utover det plent synlige men du må i delekatalogene for å finne dem. Bokstaven "A" betyr at det er den første modellserie 8-hk YAMAHA laget. "B" er -- logisk nok -- den andre. Tatt på husken kom 6/8B i 1978 eller 79 og forskjellene er ganske betydelige. Jeg mener å huske at 6/8B var mye mer "servicevennlig" enn A men tilgi hvis jeg husker feil det begynner å bli en stund siden...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...