Jump to content

Hvor koble VV tank på MD40


Gtir_man

Recommended Posts

Jeg skal straks til å koble opp vv tank på min md40 maskin , men er ikke heltpå nett med hvor det skal inn og ut fra motor.

 

Har søkt litt på Google og forumet men finner ingen konkrete bilder av min motor eller tilsvarende .

 

Noen som kan hjelpe ?

 

Lurer også på om noen har brukt disse speedfit røra de har på maritim. Tenker da på varmt vann fra tank til forbruker (dusj, panetry)

Link to post
Share on other sites

Av det jeg har sett så sitter det blindplugg i ut/inn-takene som er identisk med de messingpluggene som brukes for sinkanoder. 1/2"?

Uttaket vil være i området mellom topplokk og termostat, inntaket på sugesiden av vannpumpen.

Se etter slike messingplugger i disse områdene.

 

Mulig denne tråden kan være til hjelp, her ser man iallfall hvordan blindpluggene ser ut (3 på tegningen), med firkantfatning.

Den viser også det generelle prinsippet for hvordan man skal koble seg til en motor, det eksterne utstyret, defroster, bereder, skal kobles i parallell med bypassen i motoren.

Link to post
Share on other sites

Fant en plugg og kan bekrefte at det er 1/2 tom.

16mm slange er vanlig for defroster, men om du kun skal ha bereder er det sikkert nok med 12mm også.

Anbefaler armert transparent slange, da ser man at vannet strømmer og at det ikke er luftlommer. (veldig mange lurer på om de har luftproblemer etter slike installasjoner....)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...