Jump to content

Hvor montere gassalarm?


BåtGeir

Recommended Posts

Jeg har en kjøleboks på gass som står ute i båten. Det er en vandelig kalesjebåt, og gassflaseken og kjøleboksen står bare ute under kalesjen. Jeg har kjøpt en gassalarm og lurer på om denne bør monteres under dørkplatene i motorommet, eller like over dørkplatene?

Link to post
Share on other sites

Kjøleboksen og gassflaskene står på dørken. Dørkplatene er jo tette, eller tilnærmet tette. Men vil gassen trenge seg mellom dørkplater og ned i motorrommet?

 

Jeg kan montere gassalarmen rett i nærheten både over og under platene. Men spørmålet er om jeg skal montere den helt ned på dørkplatene, eller under dørkplaten nede i motorrommet?

Link to post
Share on other sites

Gassen er tyngre enn luft og faller helt med i kjølen og gassføleren bør også stå der for å oppdage gassen tidligst mulig .

Det du kan risikere er at monterer du den f.eks høyere enn startmotor så er faren STOR for at evt.gass antenner ved bruk av starter

Så lavest mulig er VELDIG VIKTIG :smash:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...