Jump to content

Egnet sted i Fana-området for å krane båt på vannet


64dc

Recommended Posts

Hei, er det noen her inne som kan anbefale et egnet sted for å krane båt fra lastebil og ut på sjøen I fana-området utenfor Bergen.

 

Jeg får båt fraktet med bil fra Oslo til Bergen i morgen. Transportøren har avtalt å levere i morgen kveld og i den anledning hadde det vært greit om noen har noen anbefalinger å komme med. En plass for det er lite strøm og lett for kranfører å plassere båten slik at det ikke tar så mye tid hvor båten henger i stroppene og gjerne at det er lett å komme seg oppi båten etter at den har kommet på vannet.

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale rampen til båtforeningen i Osøyra. Ligger midt i sentrum med grei tilgang for lastebil. Ellers kan du vel sette den ut nesten hvor som helst der det er en viss størrelse på kaien. Kjapp Marina i Dolviken. Eller kanskje på Krokeide ferjekai (litt usikker her....) eller kanskje noen rett og slett tilbyr deg en brygge. Det er vel også mulig å få den på vannet på kaien på Espeland. Der er det også greit for en lastebil å snu.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Takk for gode forslag. Jeg tar en runde med bilen i morgen og sjekker ut de stedene.

Jeg har kaiplass på Hjellestad marina, og jeg har sett at de har kranet båter på sjøen der, men ved fjære sjø samt fergen som legger til kai så kanskje Stend er et bedre alternativ :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...