Jump to content

Forsikring av flytebryggeanlegg

Jensen_fra_Vest

Recommended Posts

Godkveld båtvenner!

Jeg har tilbrakt kvelden på styremøte i den små båtforening jeg er medlem av. Båtforeningen holder på å bygge et lite flytebryggeanlegg (18–20 plasser), og i den forbindelse skal vi forsikre anlegget. Vi har vert i kontakt med flere forsikringsselskaper, men de vil kun forsikre bryggerne hvis vi har flere forsikringer. Problemet er at vi har ikke andre ting å forsikre, og det er litt dumt å forsikre ting vi ikke har, for å få bryggerne forsikret. Spørsmålet er derfor: Er der noen av medlemmene her på baatplassen, som veit om der finns et forsikringsselskap som forsikrer et brygge anlegg, og KUN et bryggeanlegg?

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Jeg kan ihvertfall bekrefte at det kan skje skader på slike anlegg.

I kveld var jeg nemlig ute på en "nattseilas" med noen kursdeltagere og i den båthavnen vi var innom hadde en av de store betongflytemoloene slitt seg i blesten. Den lå på skråss, men det var mørkt så jeg kunne ikke se om den gjort alvorlig skade.

Ved en tidligere anledning vet jeg imidlertid at en del av en flytebrygge slet seg løs, la seg på tvers mellom noen båter og påførte dem så stor skade av flere av dem gikk ned.

Jeg vil allikevel tro at foreningens forsikring i slike tilfeller vil være til liten hjelp . . . .

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Vi bygget vårt bryggeannlegg "Cocheplassen" på slutten av 90 tallet, det ble forsikret i Gjensidige mener nå jeg. Husker ikke med 100% sikkerhet at det var dette selskapet, men er ganske sikker. :wink:

Sitter ikke lengere i styret der så hvor bryggeanlegget er forsikret nå vet jeg ikke. Mener også at denne forsikringe kun dekker bryggeanlegget og ikke skader som dette anlegget eventuelt påfører 3.part. Dermed vil nok slik som Poseidon sier, forsikringen dekker neppe båter som blir påført skader ved at bryggeanlegget blir skadet.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er der noen av medlemmene her på baatplassen, som veit om der finns et forsikringsselskap som forsikrer et brygge anlegg, og KUN et bryggeanlegg?

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Jensen_fra_Vest :seeya:

KNBF har en avtale med Gjensidige om en meget gunstig klubbforsikring for våre medlemsforeninger. Forsikringen kan dekke hele båtforeningens virksomhet, fra bryggeanlegg til klubbhus, men hvor den enkelte båtforeningen selv bestemmer hva de vil har forsikring på, eventuelt bare bryggeanlegget.

Du finner mer informasjon på www.knbf.no

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...