Jump to content

Kan dette; Raymarine Autopilot ST6002+ SPX-10 brukes på DPH drev?


SeaRaymond

Recommended Posts

Såg Seatronic hadde messetilbud på Raymarine Autopilot ST6002+ SPX-10 hydraulisk styring til 14000,- nå i helga. Det jeg lurer på er om dette kan brukes ilag med Volvo D4 og DPH drev? Jeg har Raymarine C80 kartplotter.

 

Om den kan brukes, ville det vært fint med en beskrivelse av fremgangsmåte for å koble dette (sikkert andre med samme oppsett dersom dette passer sammen) Samt hva hvor mye volvos deler for tilkobling vil koste.

 

På forhånd takk :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Har ikke dette selv, men en kompis med D4 med drev i en Viksund 31, har hatt dette pilot - oppsettet nå et års tid. Det funker helt fint sier han ( skjønner ikke hvordan han greide seg før..), men piloten sliter naturlig nok ved plutselige endringer av værforhold (feks. ved sterk sidevind forbi fjordarmer).

 

Vurderer akkurat dette tilbudet selv nå, men min styresylinder er 210 ccm2, og max på denne tilbudte pumpa er 230 ccm2. Jeg frykter at dette blir for "veikt" til å takle litt ruskevær...

Link to post
Share on other sites

Det skal gå helt fint. Du trenger bare to hydralikk slanger for å koble deg inn på Volvo styringen. Det skal være et T-stykke i nærheten av skjoldet. Jobber for en større båt bedrift og har montert mange autopiloter. Ville kanskje heller gått for en ST-70 istedenfor ST6002. Mye lettere å kjøre i gang. Ligger ferdig " hjelper " som forklarer steg for steg hvordan man kalibrerer piloten. Men den er nok litt dyrere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...