Jump to content

Hvordan koble hydraulisk retningsventil på garnspill? (se skisse)


Fausken

Recommended Posts

Hei, helder på å montere eit garnspill på båten min nå. Men blir ikkje heilt klok av hvordan eg skal koble retningsventilen min. Og håpte nokon her kunne hjelpe meg. Det er eit heilt vanlig spill med en pumpe som har to slangestusser, eine er sug fra tank og andre et trykk som skal inn på manøverventilen. Motoren har tur og retur.

 

Så det eg sliter med er å finne ut hva som skal kobles hvor. Har laga en liten skisse av manøverventilen, for håpe den er forstålig.

 

img_0190.jpg

 

1,2,3 og 4 er tilkoblingspunkter for slangene som skal inn på manøverventilen

5- er en fjær

6- det er på toppen av eine skruen i ventilen, der står en spak. (regner med det er her du skrur " av og på " for at spillet skal gå.

7- Der står et stillehjul, ( muli dette er for å strupe oljemengden..

 

Er det nokon som kan fortelle meg hvordan dette skal koblest?

 

 

Link to post
Share on other sites

Her var det litt lite informasjon og muligens ei skisse som ikkje er heilt rett med kva som er inne i ventilen, eller så er dette ein envegsventil?. Men det kan sjå ut som at trykk frå pumpen skal inn på punkt nummer 3 på skissen og returen tilbake til pumpen er nummer 4. Når det gjelder hydraulikkmotoren så er det valgfritt om du vil bruke punkt 1 eller 2. Om du føler spillet går feil veg i forhold til retninga du setter hendelen i, så bytter du bare om slangene på punkt 1 og 2. Slik du har tegnet inn nummer 7, så ser det ut som at det er ein trykkreguleringsventil i denne ventilen. Står det nokon bokstaver på tilkoblingspunktene på ventilen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...